نسخه چاپی

رأی كمیسیون تلفیق به كلیات لایحه بودجه معنادار بود

تصویب كلیات لایحه بودجه 1400 دركمیسیون تلفیق‎

عکس خبري -تصويب کليات لايحه بودجه 1400 درکميسيون تلفيق‎

در جلسه بعدازظهر روز سه‌شنبه كمیسیون‌ تلفیق كلیات لایحه بودجه به رای گذاشته شد كه با ٢٣ رای موافق، ١٩ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رسید.

احمد مدنی- به گزارش نما در جلسه بعدازظهر روز سه‌شنبه کمیسیون‌ تلفیق کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته شد که با ٢٣ رای موافق، ١٩ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رسید. کمیسیون‌ تلفیق از روز شنبه وارد بررسی کلیات لایحه بودجه ١۴٠٠ شده بود.
پس از تصویب کلیات لایحه بودجه، کمیسیون‌ تلفیق بررسی این لایحه در بخشهای درآمدی را آغاز خواهد کرد.
الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس گفته است که رای کمیسیون تلفیق بودجه 1400 به کلیات لایحه بودجه معنادار بود و امیدواریم بعد از این، اصلاحات مدنظر نمایندگان مخالف و موافق نسبت به بودجه به نفع معیشت مردم انجام شود. وی معتقد است که دولت باید با اصلاحات کارشناسی با مجلس همکاری لازم را انجام دهد ولی اگر دولت مانند گذشته بر مواضع خود اصرار داشته باشد در این صورت مجلس اصلاحات لازم را انجام می‌دهد و لایحه را برای تأیید نهایی به شورای نگهبان می فرستد و اگر توسط شورای محترم نگهبان تصویب نشد ناچارا اصلاحات را کنار می گذارد و بودجه را چند دوازدهم به دولت می‌دهد تا امور دولت برای چند ماه اول سال اداره شود و با رایزنی با دولت درباره بودجه تصمیم‌گیری به عمل خواهد آمد.
با توجه به اینکه کلیات بودجه 1400 مخالفان جدی و سرسختی در کمیسیون تلفیق داشت ولی در نهایت بخاطر بعضی از مصالح و همچنین نگاه تعاملی دولت به مجلس به تصویب رسید اما این به این معنا نیست که نمایندگان از مواضع کارشناسانه ی خود عقب نشینی کنند . بلکه نمایندگان باید به صورت جدی به بعضی از راهبردها مانند انضباط مالی دولت، توزیع عادلانه منابع، کاهش وابستگی بودجه به نفت، کم کردن آثار تورمی از بودجه و ... توجه ویژه کرده و بر اصلاح آن پافشاری کنند تا تبعات لایحه ی بودجه برای کشور و مردم کاهش یابد


۱۳۹۹/۱۰/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...