نسخه چاپی

امیراحرار نظیفی در گفتگو با نما:

مهمترین مزیت مسئول حزبی نظارت مضاعف بر عملكرد او است

عکس خبري -ابهام در نظارت بر کار منتخبين مردم/ مهمترين مزيت احزاب  نظارت و نقد مسئولين است

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مهم‌ترین موضوع این است كه اگر احزاب در قانون انتخابات دیده شوند فردی كه از حزب معرفی می‌شود هم از سوی حزب بر او نظارت می‌شود كه خارج از چهارچوب قوانین عمل نكند

امیراحرار نظیفی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، پیرامون عدم توجه قانون انتخابات به احزاب و مشکلات ناشی از آن به خبرنگا نما گفت: از اردیبهشت و تیر ماه برای اصلاح قانون انتخابات پیشنهادهایی در مجلس یازدهم شورای اسلامی مطرح شد و بندهایی از این قانون اصلاح شد. یکی از موضوعاتی که در این قانون مغفول ماند تخصصی شدن و با حساب و کتاب شدن حضور نامزدها و انتخاب فرد شایسته‌ به ریاست جمهوری کشور است.

وی در ادامه مطرح کرد: در همه جای دنیا این‌گونه است که فردی که می‌خواهد کشوری را اداره کند لازم است یکسری مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را فراتر از آنچه که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و دوره‌های تخصصی علوم اجتماعی و سیاسی مطرح می‌شود آموزش ببیند، چون فردی که رئیس‌جمهور می‌شود باید بتواند همه مسائل پیچیده‌ای را که شامل مسائل سیاسی خارجی و داخلی و امنیتی می‌شود با هم مدیریت کند، زیرا رئیس‌جمهور است، نه وزیر یک وزارتخانه یا رئیس یک سازمان.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه در خصوص ضرورت نقش احزاب در انتخابات اشاره کرد: با توجه به آنچه گفته شد نیاز است محفلی باشد که فرد در آن پرورش یابد و لازم است این فرد با جناح‌های سیاسی، مسائل امنیتی و مدیریتی کلان آشنا شود.

وی تصریح کرد: برای رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس شدن یا برای مدیریت کشور بهترین محفل و مکان احزاب هستند. اگر فردی خواست تبدیل به استعداد یا پتانسیل رئیس‌جمهوری یا نمایندگی مجلس یا پست‌های کلیدی مملکت شود لازم است به حزب که به این مسائل می‌پردازد برود تا هر روز با اخبار و مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه مواجه و درگیر شود. در این صورت در این چهارچوب تربیت و پرورش می‌یابد و مشکلاتی را که الان داریم نخواهیم داشت.

نظیفی اشاره کرد: با برخاستن نامزدها از احزاب مشکلاتی نظیر گریز از قانون، خارج شدن از چهارچوب رئیس‌‌جمهوری و نظام، خودرأی‌ای و دیکتاتوری در اداره مملکت پیش نمی‌آیند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین موضوع این است که اگر احزاب در قانون انتخابات دیده شوند فردی که از حزب معرفی می‌شود هم از سوی حزب بر او نظارت می‌شود که خارج از چهارچوب قوانین عمل نکند و هم فردی که رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس می‌شود می‌داند باید به مجموعه حزب پاسخگو باشد و دیگر طبق نظر شخصی‌اش هر حرکتی را نمی‌کند، به هر لایحه و طرحی رأی مثبت نمی‌دهد و هر سخنرانی را نمی‌کند. این خاصیت مهم احزاب است. احزاب هم از مجموعه خودشان افراد مؤثر و نخبه را برای نامزدی ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس انتخاب و معرفی می‌کنند.

۱۳۹۹/۱۰/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...