نسخه چاپی

محمد طلا مظلومی در گفتگو با نما:

خاموشی‌های برق در تهران ناشی از فرسودگی شبكه توزیع است

عکس خبري -خاموشي‌هاي برق در تهران ناشي از فرسودگي شبكه توزيع است

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: خاموشی‌های اخیر به دلیل فرسودگی سیستم برق‌رسانی كشور است. در حقیقت مشكلاتی در برخی از نیروگاه‌های ما وجود داشت كه در زمره مشكلات فنی است.

تهران و بسیاری از شهرهایی بزرگ در هفته‌های گذشته در تاریکی طولانی مدت و متواتر فرورفت عده‌ای بر این باور هستند که نبود برق ناشی از استخراج رمز ارزها توسط دولت و یا از سوی برخی از افراد فعال در زمینه بیت کوین است، برخی هم این تاریکی‌های ناخوانده را در اثر برق فروشی و عده‌ای آن را ناشی از مازوت سوزی می‌دانستند. محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در پاسخ به این شبهات به خبرنگار نما گفت: تمام این شبهاتی که چند صباحی است در فضای رسانه‌های مجازی مطرح می‌شود ناشی از شایعات است این در حالی است که خاموشی‌های اخیر به دلیل فرسودگی سیستم برق‌رسانی کشور است. در حقیقت مشکلاتی در برخی از نیروگاه‌های ما وجود داشت که در زمره مشکلات فنی است.

وی مشکلات ساختاری را عمده‌ترین دلیل کمبود برق در کشور دانست و تصریح کرد: مشکلات ساختاری که سال‎‌هاست در شبکه تولید و توزیع برق کشور وجود دارد امروز با افزایش میزان فرسودگی‌ها خود را به صورت خاموشی در نقاط مختلف کشور و به خصوص شهرهای بزرگ و پرمصرف نشان داده است.

نماینده مردم بهبهان در خانه ملت ادامه داد: امید داریم با تدابیری که توسط کمیسیون انرژی و وزارت نیرو اتخاذ شده است شاهد کاهش و پایان خاموشی‌ها باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تبیین تدابیر اتخاذی دولت و خانه ملت برای رفع مشکل کمبود برق تأکید کرد: بخشی از تدابیر در ارتباط با بحث تقویت سیستم توضیح شبکه‌های برقی است، مخصوصاً با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که در برخی از نیروگاه‌ها سیستم‌های ما قدیمی است و باید سیستم‌های جدیدی را برای فائق آمدن بر این مشکل جایگزین نمود.

مظلومی بهره‌مندی از توان و مهارت متخصصین داخلی برای توسعه و نوسازی سیستم‌های برق کشور را ضروری برشمرد و تأکید کرد: در شرایط تحریم ما باید به نیروی داخلی و توان داخلی اتکا کنیم تا بتوانیم بر این موضوع مسلط شویم ضمن اینکه فعلاً بنای وزارت نیرو و کمیسیون انرژی مجلس بر این است که برای رفع مشکل برق چاره‌ای اندیشیده شود تا در تابستان و فصل گرم مردم ما با قطع برق مواجه نشوند.

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...