نسخه چاپی

وحدت اصولگرایان بر محور ارزش ها

عکس خبري -شوراي ائتلاف يا شوراي وحدت

چیزی كه در این میان باعث نگرانی نیروهای ارزشی است این است كه فعالیت همزمان دو جریان شورای ائتلاف و وحدت ممكن است به یك چالش بزرگ در زمان نزدیكی به انتخابات تبدیل شود و جریان انقلابی را در انتخابات 1400 با شكست مواجه كند. جریان انقلابی باید از این دوگانگی ایجاد شده بپرهیزد و با توجه به جایگاه ارزشی روحانیت و سابقه ی طولانی آن ها در ایجاد وحدت میان جریان های انقلابی خیلی زود با پیوستن شورای ائتلاف به شورای وحدت از دوگانگی ایجاد شده عبور كرده و یك جبهه ی واحد را تشكیل دهند تا در انتخابات 1400 به موفقیت برسد

حسن مجتبایی- به گزارش نما هرچه به انتخابات 1400 نزدیکتر می شویم تحرکات انتخاباتی نیز بروز بیشتری به خود می گیرد در حال حاضر دو جبهه اصلاح طلب و نیروهای انقلاب تحرکاتی برای ساماندهی تشکیلاتی جهت یک حضور موفق در انتخابات ریاست جمهوری آینده را آغاز کرده اند. جریان اصلاح طلب با تشکیل یک «نهاد اجماع بخش» فرآيند رسیدن به وحدت را دنبال می کند و اما اوضاع در اردوگاه جريان انقلابي کمي متفاوتر از اصلاح طلبان است.
در اردوگاه جریان انقلابی تلاش برای رسیدن به وحدت و معرفی یک کاندیدا آغاز شده است اما تا رسیدن به وحدت حداکثری راه بسیر طولانی در پیش است چرا که افراد بسیار زیادی در این اردوگاه از ظرفیت نامزدی برای انتخابات برخوردار هستند مدیریت کردن این حجم از کاندیدا و رسیدن به یک نامزد واحد نیازمند یک کار تشکيلاتي مدام و مستمر است.
علاوه بر این اردوگاه مجموعه ای دیگر با عنوان «شوراي عالي وحدت اصولگرايان» نيز با محوريت جامعه روحانيت مبارز پا به عرصه گذاشته و فعالیت خود را آغاز کرده است و تلاش می کند اوضاع اردوگاه نیروهای انقلاب را سامان بدهد.
در حال حاضر شوراي وحدت یک سری پيشنهاد براي همکاري با شوراي ائتلاف ارائه کرده است. از جمله ی این پیشنهادات این است که سه کرسي به 17 کرسي اين شورا توسط شوراي ائتلاف اضافه شود. در حال حاضر اعضاي هيئت عالي از جامعه روحانیت مبارز شامل افرادی همچون آيت‌الله موحدي‌کرماني، آقايان پورمحمدي، سيدرضا تقوي و محمدحسن ابوترابي‌فرد هستند و همچنین از احزاب افرادی مانند اسدالله بادامچيان، شهاب‌الدين صدر، محمدرضا باهنر، منوچهر متکي، و عبدالحسين روح‌الاميني حضور دارند حسين الله‌کرم از مجموعه پيشکسوتان جبهه و جنگ و سيدمحمد حسيني از تشکل اساتيد هستند. قرار بر این است که «جامعه مدرسين»، «جبهه پايداري»، «هيئات رزمندگان»، «زنان» و «دانشجويان و جوانان» نیز در آینده نمایندگان خود را معرفی کرده تا این اعضا به 17 تن برسد و براساس پیشنهاد شورای ائتلاف این افراد به 20 نفر ارتقا خواهند یافت.
اما چیزی که در این میان باعث نگرانی نیروهای ارزشی است این است که فعالیت همزمان دو جریان شورای ائتلاف و وحدت ممکن است به یک چالش بزرگ در زمان نزدیکی به انتخابات تبدیل شود و جریان انقلابی را در انتخابات 1400 با شکست مواجه کند. جریان انقلابی باید از این دوگانگی ایجاد شده بپرهیزد و با توجه به جایگاه ارزشی روحانیت و سابقه ی طولانی آن ها در ایجاد وحدت میان جریان های انقلابی خیلی زود با پیوستن شورای ائتلاف به شورای وحدت از دوگانگی ایجاد شده عبور کرده و یک جبهه ی واحد را تشکیل دهند تا در انتخابات 1400 به موفقیت برسد


۱۳۹۹/۱۱/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...