نسخه چاپی

بازپرداخت معوقات ارزی صادركنندگان به ریال

عکس خبري -بازپرداخت معوقات ارزي صادرکنندگان به ريال

شهیدزاده، رئیس صندوق توسعه ملی گفت: صادركنندگانی كه دارای اقساط معوق ارزی هستند، می‌توانند تا پایان سال به نرخ روز و به صورت ریالی، معوقات خود را پرداخت كنند.

به گزارش نما ،مرتضی شهیدزاده صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: صندوق توسعه ملی تنها به تولیدکنندگانی تسهیلات ارزی می‌دهد که صادرکننده بوده و فارغ از نرخ ارز در داخل کشور، بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

شهیدزاده گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد، در دولت صحبت کردیم و بعد از نامه‌ای که رئیس جمهوری برای رهبر معظم انقلاب نوشتند، ایشان مجوز دادند صادرکنندگانی که دارای اقساط معوق هستند بتوانند تا پایان سال و به نرخ روز، به شکل ریال معوقات خود را پرداخت کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی افزود: صندوق توسعه ملی نهادی برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است و توسعه کشور هم باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط صندوق توسعه ملی در ۲ سال گذشته گفت: در نظامنامه اعتباری صندوق تصویب کردیم، فقط به شرکت‌هایی که تا ۸۰ درصد سهام آن خصوصی باشد، تسهیلات دهیم.

وی افزود: پیش از این شرکت‌هایی که ۵۱ درصد سهام آن‌ها غیردولتی بود، خصوصی محسوب می‌شدند،، اما ما در صندوق مصوب کردیم که سهام هر شرکتی بیش از ۲۰ درصد دولتی باشد، به آن تسهیلات ندهیم.
بازار

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...