نسخه چاپی

واكسن چینی كرونا قبل از پایان سال وارد كشور خواهد شد

عکس خبري -واکسن چيني کرونا قبل از پايان سال وارد کشور خواهد شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای واردات واكسن كرونا چینی هستیم و تا پیش از پایان سال 99 این واكسن وارد كشور خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، کریم همتی در خصوص واردات واکسن کرونا گفت: هم اکنون هلال احمر پیگیر واردات واکسن کرونا از کشور چین است. پس از واردات واکسن روسی نیز پیگیری‌های جدی برای واردات این واکسن آغاز شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سؤال که آیا واکسن چینی پیش از پایان سال وارد کشور خواهد شد یا خیر، تأکید کرد: هم اکنون در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای واردات این واکسن هستیم و تا پیش از پایان سال 99 واکسن وارد کشور خواهد شد.
آقای همتی افزود: هلال احمر به تدریج با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اقدامات و تبادلات بین‌المللی لازم برای واردات واکسن کرونا از این کشور انجام خواهد داد.
وی با اشاره به نقش هلال احمر در واردات واکسن اسپوتنیک وی عنوان کرد: هلال احمر در واردات واکسن روسی نقشی نداشته، اما برای دیگر واکسن از کشور‌ها و منابع دیگر در حال فعالیت هستیم.
رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد: به علاوه هلال احمر در بحث توزیع و واکسیناسیون سراسری در کشور، با حوزه‌های بهداشتی همکاری خواهد داشت.
آقای همتی تصریح کرد: در خصوص واردات واکسن کووکس نیز هلال احمر نقشی ندارد و نقش اصلی ما در واردات واکسن چینی است.

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...