نسخه چاپی

دولت با اصلاح كلیات بودجه دغدغه‌های مجلس را در نظر گرفته است

عکس خبري -دولت با اصلاح کليات بودجه دغدغه‌هاي مجلس را در نظر گرفته است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دولت دغدغه‌های مجلس در اصلاحیه لایحه بودجه را در نظر گرفته است، گفت: می‌توان با تصویب كلیات لایحه برای تعادل مدیریت كشور گام برداریم.

به گزارش نما ،مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی روز سه شنبه و در جریان بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ در موافقت با لایحه اظهار کرد: بودجه کشور ریل گذاری مجلس برای اداره کشور در یک سال آینده است و نتیجه این ریل‌گذاری تعادل برای مدیریت کشور باشد.

نماینده مردم رودبار گفت: اصلاح ساختاری بودجه موضوع کوتاه مدت نیست و نمی‌توان در یک سال کشوری که ۷۰ سال وابسته به نفت است، وابستگی بودجه به نفت را قطع کرد.

وی با بیان اینکه در این اصلاحیه دولت به ریل قانون برگشته است، گفت: تصویب کلیات لایحه سلب مسئولیت مجلس نیست. در بحث جزییات می‌توان تغییر ایجاد کرد.

چگینی کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی در بخش هزینه‌ای، واقعی کردن درآمدهای مالیاتی و افزایش۵۰ هزار میلیارد تومانی مالیات، شفاف‌سازی و کاهش وابستگی به نفت را از جمله اصلاحات اعمال شده در بودجه عنوان کرد و گفت: نباید با این کلیات سیاسی برخورد کنیم.

همچنین محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه در موافقت با این اصلاحیه گفت: اقدام مجلس در رد کلیات بودجه کارشناسی بود و ارجاع این لایحه به دولت هم منطقی بوده است.

نماینده مردم تربت حیدریه با بیان اینکه مجلس در ریل قانونگذاری قرار گرفته، است، گفت: امروز دولت بسیاری از دغدغه‌های مجلس را مرتفع کرده است به طوری دولت قیمت فروش نفت را بشکه ای ۵۰ دلار منطقی کرده است و بی انضباطی در نرخ ارز را ساماندهی کرده است.

وی با بیان اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی به ۳۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است، افزود: از دولت تشکر می‌کنیم که در این اصلاحیه از قانون تمکین کرد و تراز مالیاتی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد و خواسته‌های ما را برطرف کرد.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ گفت: دولت تغییرات خوبی در لایحه انجام داده است به طوری که بر اساس تدابیر رهبر انقلاب سهم صندوق توسعه افزایش یافته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در لایحه اصلاحی مالیات‌ها را حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده است. همچنین انتشار اوراق اسلامی کاهش و اعتبارات عمرانی افزایش یافته است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز بلاتکلیف است، گفت: اعتبارات قوه قضاییه افزایش یافته است و برخی ملاحظات کمیسیون تلفیق هم رعایت شده است.

امیر آبادی فراهانی گفت: در این لایحه به سه دوازدهم فکر نکنید احتمالا از سوی شورای نگهبان برگشت داده شود .




ایرنا

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...