نسخه چاپی

از روند افزایشی كرونا در كشور تا توزیع آیورمِكتین ایرانی و تست انسانی دومین واكسن ایرانی كرونا

از روند افزايشي کرونا در کشور تا توزيع آيورمِکتين ايراني و تست انساني دومين واکسن ايراني کرونا

امروز تست انسانی دومین واكسن ایرانی كرونا با تزریق "كووپارس" به 2 نفر آغاز شد و این در حالی است كه روند افزایشی كرونا در 2 استان را شاهد هستیم .

به گزارش نما ،دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، درباره چرایی خیز بیماری در خوزستان    گفته که به دلیل ورود ویروس انگلیسی کرونا و عدم رعایت دستورالعمل‌ها و افت قابل توجه رعایت آنها، شرایط فعلی برای کشور رخ داده است. البته اکنون در برخی شهرستان‌ها رعایت دستورالعمل‌ها بهتر شده ولی چاره کار رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه و اعمال محدودیت‌ها از طرف کارگزاران است.
وی با اشاره به افزایش تعداد تست‌های کرونا بویژه در استان خوزستان، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در این استان عدم قرنطینه مناسب بیماران شناسایی شده است. یعنی پس از انجام تست و مثبت شدن پاسخ آن، درصدی از افراد پروتکل‌ها را به درستی رعایت نمی‌کنند که این موضوع باید جدی‌تر گرفته شود.
معاون کل وزارت بهداشت درباره پیشنهاداتی که پیرامون قرنطینه استان خوزستان وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه مقامات استانی تاکنون اقدامات مناسبی انجام دادند، اگر بیماری گسترش بیشتری داشته باشد حتما در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.


روند افزایشی کرونا در 2 استان / پیک سومِ خوزستان با ویروس انگلیسی

وی در خصوص پیش‌بینی‌ها از شرایط روزهای آتی بیماری، تصریح کرد: وضعیت فعلی کشور به گونه‌ای است که اکثر استان‌ها یا روند ثبات دارند و یا روند نزولی را تجربه می‌کنند. فقط در استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری روند افزایشی داریم. البته استان خوزستان پیک سوم را تجربه نکرده بود و الان در حال تجربه پیک سوم بیماری با ویروس انگلیسی است. امیدواریم با رعایت مردم ان شاءلله افزایش موارد بیماری را شاهد نباشیم؛ چراکه خصوصیات ویروس به شکلی است که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی می‌تواند ویروس را شعله‌ور کرده و کشور را دچار مشکل کند.


توزیع داروی ایرانی آیورمِکتین

توزیع داروی ایرانی آیورمِکتین که در پیش‌گیری و درمان بیماری کرونای مؤثر است، توسط البرز دارو تولید و به تازگی با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آن رونمایی شد که از سوی شرکت پخش البرز در سراسر کشور توزیع و در اختیار مراکز درمانی، قرار گرفت. این اقدام در ادامه‌ی‌ اقدامات گسترده‌ی این شرکت در توزیع به موقع و سراسری اقلام بهداشتی، ضدعفونی و داروهای مؤثر در پیش‌گیری و درمان بیماری کرونا، انجام می‌شود.

بیش از یک‌سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و این بیماری خطرناک علاوه بر این‌که جان میلیون‌ها انسان را گرفته است، بسیاری از کسب‌وکارها و بازارهای مالی و تولیدی را با اخلال مواجه کرده و بر سلامت و اقتصاد و معیشت مردم در سراسر جهان و از جمله ایران اثرات قابل‌توجهی داشته است.

در همین مدت محققان و دانشمندان زیادی در دنیا برای تولید داروهای مختلف برای درمان مبتلایان ویروس کووید 19 تلاش کرده‌اند و از سوی مراکز دارویی و آزمایشگاهی دنیا چندین دارو و واکسن مورد تأیید و تجویز قرار گرفته است. یکی از این داروها «آیورمکتین 6» است که پس از گذراندن آزمایش‌های بالینی مجوز تولید را در ایران اخذ کرده است. شرکت البرز دارو هم‌اکنون و پس از اخذ مجوزها و رونمایی، اقدام به تولید این داروی مؤثر زده است.

آغاز توزیع داروی «آیوِرمِکتین ایرانی» برای درمان بیماری کرونا

آیورمکتین در پیشگیری و بهبود کرونا موثر خواهد بود

در 30 دی ماه طی مراسمی که به‌طور هم‌زمان در شهرک دارویی برکت در کُردان و هم‌چنین در کارخانه‌ی البرز دارو در قزوین برگزار شد، از تولید ایرانی داروی آیورمکتین 6 ، توسط محققان ایرانی با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رونمایی شد.

دکتر اکبر برندگی؛ مدیرعامل گروه دارویی برکت در این‌باره می گوید:طبق اخبار واصله حدود دو ماه است که آیورمکتین برای پیش‌گیری و درمان بیماری کرونا در آمریکا و برخی کشورهای دیگر در پروتکل‌های درمانی کرونا، اجازه‌ی مصرف پیدا کرده است.


آغاز تست انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از آغاز تست انسانی واکسن تزریقی - استنشاقی "کووپارس" از امروز خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

دکتر علی اسحاقی درباره جزئیات مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن «کوو پارس»، گفت: به طور کلی قرار است 133 نفر در فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن و واکسن نما دریافت کنند که 13 نفر پیش‌قراول هستند. از 13 نفر فرد پیش قراول امروز 10 اسفندماه در روز اول کارآزمایی بالینی دو نفر واکسن یا واکسن‌نما دریافت می‌کنند.

وی افزود: 13 نفر ابتدایی قرار است طی هشت روز تزریق واکسن را تجربه کنند. امروز دو نفر و سپس معمولا یک روز در میان تزریق واکسن را تا اتمام 13 نفر خواهیم داشت. سپس 120 نفر دیگر وارد مطالعه می‌شوند و پس از 23 روز باید تزریق واکسن فاز یک به اتمام برسد.

وی  تاکید کرد: کسانی که امروز ( روز صفر) واکسن دریافت می‌کنند، 21 روز بعد دوز دوم ( عضلانی) و 51 روز بعد دوز سوم واکسن که استنشاقی است را دریافت می‌کنند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره این دو نفری که امروز واکسن دریافت می کنند، گفت: این دو نفر از طریق ثبت‌نام در سایت داوطلبان کارآزمایی بالینی انتخاب شدند و روز گذشته تست‌های مختلفی از جمله تست PCR دادند و امروز برای کارآزمایی بالینی واکسن آمده‌اند. این افراد یک شب تحت نظر ما هستند و سپس می‌توانند به منزل خود بروند.کسانی که امروز واکسن دریافت می‌کنند هیچ‌ نسبتی با مسئول خاصی ندارند. حتی همکاران ما هم تمایل به داوطلب شدن داشتند اما در این مطالعه حضور ندارند تا تضاد منافع شکل نگیرد. 

ایسنا 

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...