نسخه چاپی

صدور سند تك برگ ثبتی برای ۶۰ درصد اراضی ملی البرز

صدور سند تک برگ ثبتي براي ?? درصد اراضي ملي البرز

رییس كل دادگستری البرز اعلام كرد كه تاكنون سند تك برگ ثبتی برای ۶۰ درصد اراضی ملی استان صادر شده كه بیشترین حجم كاری در این بخش مربوط به سال ۹۹ است.

به گزارش نما ، احمد فاضلی هریکندی روز یکشنبه در نشست شورای قضایی استان البرز افزود:  تعامل و همکاری حداکثری ایجاد شده در این بخش  موجب بالایی در زمینه صدور سند ثبتی برای اراضی ملی شده است.

وی گفت: حدود ۵۱۸ هزار هکتار اراضی در البرز وجود دارد که از این میزان بیش از ۴۲۳ هزار هکتار آن در حوزه اراضی جنگلی و مراتع و ۵۰ هزار هکتار مربوط به اداره امور اراضی است که با تلاش اداره کل ثبت اسناد  استان و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان البرز تاکنون ۲۸ هزار هکتار در حوزه اراضی و ۲۲۸ هزار هکتار در بخش منابع طبیعی جانمایی شده است.

فاضلی هریکندی  ادامه داد: همچنین در این بخش ۱۷۵ هزار هکتار دیگر در دست اقدام است  که امیدواریم در هفته قوه قضائیه ۱۴۰۰ بتوانیم جشن انفال را در استان البرز برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش اداره کل ثبت اسناد استان در کاهش ورودی‌های دادگستری در سال ۹۹ متذکر شد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۹ هزار پرونده در واحد اجرائیات توسط ثبت اسناد استان مختومه شده که نقش مهمی در کاهش پرونده‌های ورودی دادگستری داشته است.

رییس کل دادگستری استان البرز افزود: همچنین در نتیجه اقدامات انجام شده در ثبت اسناد استان، در حوزه چک ۳۷ درصد کاهش ورودی و در حوزه مهریه نیز ۴۶ درصد کاهش ورودی به مراجع قضایی داشتیم که با توجه به مشکلات منابع انسانی دادگستری استان در کاهش بار مجتمع‌های قضایی استان بسیار موثر بوده است.

ایرنا 

۱۳۹۹/۱۲/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...