نسخه چاپی

عقب نشینی اروپا در برابر تهران

چرا قطعنامه شورای حكام علیه ایران منتفی شد؟

عکس خبري -چرا قطعنامه شوراي حکام عليه ايران منتفي شد؟

شبكه قطری «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد كه كشورهای اروپایی پیش‌نویس طرح محكومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پس گرفته‌اند.

به گزارش نما شبکه قطری «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که کشورهای اروپایی پیش‌نویس طرح محکومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پس گرفته‌اند.
این شبکه قطری جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.
خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» در بروکسل هم در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر خبر مشابهی را به نقل از برخی منابع منتشر کرده؛ اما با این حال، گفت که به دنبال تأیید آن از منابع دیگری است.
خبرگزاری «رویترز» هم به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح خود تحت حمایت آمریکا در خصوص تصویب قطعنامه در انتقاد از ایران به دلیل کاهش همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شورای حکام عقب نشسته‌اند.
این سوال پیش می آید که چرا اروپایی ها پیش‌نویس طرح محکومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را پس گرفته‌اند؟ پاسخ این سوال را می توان در رویکرد جدید سیاست خارجی کشورمان مشاهده کرد صراحت لهجه در پیگیری حقوق ملت، چیزی بود که در 5 سال گذشته مقام معظم رهبری به آن تاکید می کردند و دستگاه دیپلماسی ما هر چند دیر، ولی به آن عمل کرد که نمونه‌ های از آن را با هم مرور خواهیم کرد:
ظریف در آستانه اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد که پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام باعث بهم ریختگی شرایط کنونی می‌شود و توضیحات لازم را درباره این شرایط به همه اعضای شورای حکام داده‌ایم. امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.. 3- علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: «درصورتی‌که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام ایران مبنی بر توقف پروتکل الحاقی قطعنامه‌ای را علیه کشورمان صادر کنند، ایران واکنش مناسبی را خواهد داشت. 4- سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: «اقدام مثبت را با اقدام مثبت پاسخ می‌دهیم و اگر عمل متفاوت مشاهده کنیم، پاسخ متناسب خواهیم داد.»
بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، گره‌گشایی از مشکلات کشور با درس گرفتن از حوادث و اتفاقات گذشته است که محقق می شود : «بدانید که اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود -که متأسفانه بود و خسارت‌بار هم بود- بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت»

۱۳۹۹/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...