نسخه چاپی

۱۰ شهر چهارمحال و بختیاری كتابخانه ندارد

?? شهر چهارمحال و بختياري کتابخانه ندارد

مدیركل كتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اكنون ۱۰ شهر و ۱۷ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در این استان كتابخانه عمومی ندارد.

به گزارش نما ، فرهاد خلیل‌مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: شهرهای گوجان و فیل‌آباد در شهرستان فارسان، دستناء در شهرستان کیار، سرخون در شهرستان اردل، بازفت در شهرستان کوهرنگ، هوره در شهرستان سامان، مُنج و سردشت در شهرستان لردگان و طاقانک و سودجان در شهرستان شهرکرد از ظرفیت کتابخانه عمومی بی‌بهره است.

وی افزود: روستاهای خوی و وانان در شهرستان شهرکرد، ده‌چشمه در شهرستان فارسان، خراجی در شهرستان کیار، شوراب‌صغیر در شهرستان سامان، بوگر، ارمند علیا و سفلی، برجویی، دومکان، ده‌صحرا و بردبُر در شهرستان خانمیرزا و منجرمویی، شهرک برآفتاب، دهنو میلاس، باغ انار میلاس و شهرک مأموره در شهرستان لردگان جزو روستاهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار جمعیت هستند که هنوز کتابخانه عمومی در این روستاها راه‌اندازی نشده است.

خلیل‌مقدم به فعالیت ۱۷ کتابخانه عمومی در شهرستان شهرکرد اشاره و تصریح کرد: با وجود فعالیت هشت کتابخانه عمومی در شهرکرد اما همچنان محله‌های غرب، منظریه و معلم در مرکز چهارمحال و بختیاری کتابخانه عمومی ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۶۱ کتابخانه عمومی در استان یادآور شد: از این تعداد ۵۵ کتابخانه عمومی به ‌صورت نهادی و ۶ کتابخانه عمومی به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.

خلیل‌مقدم اظهار داشت: تعدادی کتابخانه‌های عمومی نهادی استان در سال گذشته ۵۲ باب بود که در سال‌جاری سه کتابخانه به آن افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، در آغاز دولت دوازدهم ۳۸ باب کتابخانه در چهارمحال و بختیاری فعالیت داشت و آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی افزون‌بر ۲۰۰ هزار نفر است که از این تعداد ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا 

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی: