نسخه چاپی

اختصاصی نما/ سایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها

رقابت برای كرسی قدرت در مدیریت شهری

عکس خبري - رقابت براي کرسي قدرت در مديريت شهري

با ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر ، انتخابات ۱۴۰۰ به طور رسمی آغاز شده است این انتخابات را می‌توان سرآغاز كلید خوردن داستان انتخاباتی دانست كه در 1400 برگزار خواهد شد.

شیما احمدی- به گزارش نما با ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر ، انتخابات ۱۴۰۰ به طور رسمی آغاز شده است این انتخابات را مي‌توان سرآغاز کليد خوردن داستان انتخاباتي دانست که در 1400 برگزار خواهد شد. روز 28 خرداد سال آينده در کنار سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز برگزار خواهد شد. در اين دوره، انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در يک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تيره عشايري ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار مي‌شود.
با توجه به اهمیت داشتن انتخابات شورها برای اداره و مدیریت شهر و روستا، توجه به چند نکته ی مهم ضروری به نظر می رسد . اولین موضوع این است که وجود انتخابات پرشور و تحکیم اقتدار و قدرت کشورمان در گرو برگزاری انتخابات شورا نیز هست و نکته ی دیگر تاثیر متقابل انتخابات شورا و ریاست جمهوری است به هر حال هم انتخابات شورا بر روی انتخابات ریاست جمهوری موثر است و هم فضای رقابتی در انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها تاثیر خواهد گذاشت.
انتخابات درست اعضای شورا می تواند بخش مهمی از نیازهای محلی را در منطقه ی مربوط به خود رفع نماید با توجه به این ویژگی ها، این انتخابات می تواند انگیزه ای مضاعف برای حضور مردم در پای صندوق های رای را به وجود بیاورد . همچنین تکثر نامزدها در انتخابات شوراها تنوع سلایق را به همراه داشته و میل افراد برای حضور در پای صندوق های رای را افزایش می دهد.
توجه نکردن به انتخابات شورا به بهانه ی انتخابات ریاست جمهوری ، زمینه ی نفوذ افراد فرصت طلب را در این عرصه فراهم می کند. تمامی دلسوزان نظام باید به این موضوع توجه داشته باشند که انتخاب صالح و شایسته باید در این میدان رقابت هم مورد تاکید و حساسیت قرار بگیرد

۱۳۹۹/۱۲/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...