نسخه چاپی

مائده شعبانیه

عکس خبري -مائده شعبانيه

ماه پرفضیلت شعبان فرصتی است تا برای ضیافت عظیم الهی در ماه مبارك رمضان مهیا شویم. تلاش كنیم تا از این مائده معنوی پرفیض بهره مند شویم.


پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله: « شعبان، ماه من است. خدا بیامرزد کسی که مرا به ماه من یاری کند ( از این ماه بهره برداری کند)».

وسایل الشیعه. ج10. ص 497

ماه پرفضیلت شعبان فرصتی است تا برای ضیافت عظیم الهی در ماه مبارک رمضان مهیا شویم. تلاش کنیم تا از این مائده معنوی پرفیض بهره مند شویم. بر این اساس بخشی از اعمال مشترکه ماه مبارک شعبان و آثار و ثواب آن را برای بهره برداری شما عزیزان تقدیم می‌کنیم:

1. ذکر اَسْتَغْفِرُاللّهَ وَ اَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ در هرروز 70 بار سبب آمرزش الهی می گردد.

2. ذکر اَسْتَغْفِرُاللّهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاَّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ، اَلْحَیُّ الْقَیُّومُ، وَاَتُوبُ اِلَیْهِ در هر روز 70بار برابر هفتاد هزار بار در ماه های دیگر است.

3. ذکر لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَلانَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ هزار بار در کل این ماه موجب ثبت عبادت هزارساله در نامه عمل می شود.

4. صدقه دادن در حد توان، از روز انجام تا روز قیامت هرروز بر مقدار ثواب آن افزوده گردیده و در نهایت بصورت انبوهی از ثواب به صاحبش بازمی گردد.

5. یک روز روزه در این ماه بهشت را برای او واجب می نماید.

6. اقامه 2رکعت نماز در یکی از پنجشنبه های این ماه. در هر رکعت بعداز حمد صدبار توحید و بعداز نماز صدبار صلوات موجب برآورده شدن هر حاجتی در امور دین و دنیا می گردد.

7. روزه پنجشنبه این ماه موجب دعای ملائک برای آمرزش او و برآورده شدن حاجاتش می شود.

8. روزه دوشنبه و پنجشنبه این ماه سبب برآورده شدن 20 حاجت دنیوی و 20 حاجت اخروی می گردد.

9. ذکر صلوات موجب ثبت ثواب بسیار در نامه عمل می شود.

10. قرائت صلوات شعبانیه در هر نیمه شب و ظهر این ماه ثواب بسیاری نصیب انسان می کند.

11. قرائت مناجات شعبانیه موجب تزکیه روح و ثواب بسیار و نورانی شدن قلب می گردد. 12. احیاء شب نیمه شعبان با انجام اعمال آن سبب زنده ماندن دل در روزی که همه دلها می میرند می شود.

13. روزه سه روز آخر ماه موجب بهره مندی از ثواب روز دو ماه رجب و شعبان می گردد.

۱۳۹۹/۱۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...