نسخه چاپی

لابی گوگل با دولت آمریكا

مقامات گوگل در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۱۴.۳ میلیون دلار را صرف لابی كردن با اشخاص و سازمان های پرنفوذ در آمریكا كردند

به گزارش نما به نقل از اقتصاد پرس، آماری که توسط مرکز Center for Responsive Politics یا (CRP) منتشر شده نشان می دهد هزینه هایی که گوگل در آمریکا صرف لابی و رایزنی به نفع خود کرده از تمامی شرکت های فناوری در این کشور بیشتر است.

تا پیش از این مایکروسافت معمولا رتبه اول را در زمینه صرف پول برای لابی کسب می کرد، اما این شرکت در سال ۲۰۱۲ تنها ۷ میلیون دلار صرف لابی کرده، هزینه ای که نصف ارقام هزینه شده توسط گوگل است.

این رقم به طور عمده برای لابی با دولت آمریکا صرف شده و موضوعاتی همچون حق اختراعات ثبت شده، مباحث مربوط به انحصارطلبی تجاری و مخابرات را در بر می گیرد.

پیش از این صرف هزینه های میلیونی برای لابی کردن محدود به شرکت های نفتی و بانک ها بود و گاه به همین علت رشوه های سنگینی نیز به افراد ذی نفوذ در دولت های مختلف داده می شد، اما امروزه شرکت های فناوری هم وارد این عرصه شده اند. سودآوری بالای شرکت های فناوری و رقابت شدید در این عرصه عامل اصلی افزایش هزینه های لابی است.

گفتنی است کل هزینه های صرف شده از سوی شرکت های فناوری برای لابی در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب برابر با ۱۲۲.۹ و ۱۲۶.۸ میلیون دلار بوده است.

۱۳۹۱/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...