نسخه چاپی

بازتاب توافق جدید ایران و آژانس

سایت المحیط در گزارشی اعلام كرد: "هرمان ناكارتس" معاون مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس گروه بازرسان آژانس پس از بازگشت به وین از توافق احتمالی با ایران در یك ماه آینده خبر داد. روزنامه الوسط بحرین ، الخلیج امارات و الجزیره قطر نیز در گزارشهایی به این مسئله اشار كرده اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، امروز رسانه های عربی به مذاکرات اخیر هیئت بلندپایه آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران توجه ویژه ای داشته اند.

روابط اوباما و نتانیاهو قوی نیست

- روزنامه الرایه قطر امروز در گزارشی به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت : طی سال 2012 همواره سوال درباره زمان حمله اسرائیل به ایران برای هدف قرار دادن برنامه هسته ای این کشور، مورد بحث قرار می گرفت.

در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات ماه سپتامبر گذشته "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است : وی از احتمال حمله به ایران در بهار یا تابستان آینده سخن به میان آورده بود.

"شلومو ناکدیمون" تحلیلگر صهیونیستی و نویسنده مقاله "حمله نخست" که دلیلی برای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق در سال 1981 شد، در این باره می گوید: نتانیاهو در سخنانش، شمارش معکوس را برای حمله احتمالی اسرائیل به ایران را آغاز کرد، اما می توانیم درباره زمان فرود هواپیماهای نظامی بر ایران متفاوت فکر کنیم.

در پایان این گزارش پیش بینی شده است در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات ژانویه 2013، وی از آمریکا خواهان چراغ سبز برای حمله به ایران خواهد شد.

شبکه خبری الجزیره نیز امروز با انتشار بخشهایی از این گزارش، آورده است : البته هیچ اطمینانی وجود دارد که تل آویو بتواند چراغ سبز حمله به ایران را از کاخ سفید بگیرد، خصوصا اینکه روابط اوباما و نتانیاهو چندان قوی نیست و دقیقا همان رابطه ای است که نتانیاهو با دیگر سران جهان برای جلب حمایتها از اسرائیل دارد.

"آلون پینهاس" سرکنسول اسرائیل در نیویورک نیز در این باره می گوید: اسرائیل هیچ انتخابی جز اعتماد به خط مشی اوباما ندارد.

بازتاب توافق جدید ایران و آژانس

رسانه های عربی امروز در گزارشهای متعددی به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران توجه داشته اند. سایت المحیط در گزارشی اعلام کرد: "هرمان ناکارتس" معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس گروه بازرسان آژانس پس از بازگشت به وین از توافق احتمالی با ایران در یک ماه آینده خبر داد. روزنامه الوسط بحرین ، الخلیج امارات و الجزیره قطر نیز در گزارشهایی به این مسئله اشار کرده اند.

دو ادعای ضد ایرانی جدید

- روزنامه السیاسه کویت امروز در گزارشی به نقل از منابع عراقی مدعی شد: تسلیحات شیمیایی سوریه از ایران و با عبور از عراق تامین می شود. این خبر مشکوک نیز در راستای جوسازیهای اخیر روانی علیه سوریه درباره تسلیحات شیمیایی این کشور قرار دارد.

- روزنامه الرای کویت امروز در گزارشی به نقل از یک دیپلمات اروپایی مقیم واشنگتن مدعی شد: تهران در راستای حل موضوع هسته ای خود، طرحی را در دست بررسی دارد که موضوع سوریه نیز شامل آن می شود.

دیگر خبرها؛

- روزنامه ورلد تربیون آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: ایران با شکار پهپاد اسکن ایگل، ارتش آمریکا را بهت زده و شوکه کرد.

- "الکساندر زاسبکین" سفیر روسیه در لبنان با اشاره به نشست چهارجانبه نشست چهارجانبه سفرای روسیه، چین، ‌سوریه و ایران در سفارت کشورمان در لبنان، اظهار داشت : بیانیه ای که پس از این نشست منتشر شده، بیانیه مشترک نبوده، بلکه از سوی سفارت ایران صادر شده است. خبرگزاری النشره این خبر را منتشر کرده است.

- روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن امروز در گزارشی با اشاره اظهارات "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: تحریمهای جدید کاخ سفید 5 مقام ایرانی بلندپایه و 7 شرکت را شامل می شود.

- شبکه خبری الجزیره به گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر درباره ایران اشاره کرده که در آن به ادعای افزایش درخواست کنندگان پناهندگی از سوی ایرانیان اشاره کرده است.

- روزنامه الشرق الاوسط همچنین به گزارش منتشرشده در منابع صهیونیستی درباره موافقت سودان با ساخت پایگاه نظامی ایران در اراضی این کشور اشاره کرده است. البته این گزارش از سوی وزارت خارجه سودان کاملا زیر سوال رفت و تکذیب شد.

۱۳۹۱/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...