نسخه چاپی

ایران قهرمان دوومیدانی غرب آسیا شد

كاروان دوومیدانی ایران در پایان دومین دوره رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روز سوم و پایانی دومین دوره مسابقات دوومیدانی غرب آسیا امروز برگزار شد و در پایان تیم ایران بالاتر از 12 کشور حاضر در این مسابقات قرار گرفت و توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

دوومیدانی ایران در دوره گذشته که در حلب سوریه برگزار شد، به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

طبق آخرین اطلاعات رسیده ایران با 16 طلا، 16 نقره و 10 برنز به مقام قهرمانی رسیده است.

نتایج آخرین مسابقات

رضا قاسمی سریع ترین دونده ایران در دوی 200 متر به مدال طلا دست یافت، وی با پشت سر گذاشتن حریفان خود با رکورد 21 ثانیه و 5 صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت. او در دوی 100 متر نقره گرفته بود.

در مسابقات پرش طول، تیم کشورمان دو نماینده به نام ‌های علیرضا حقیقی و سبحان طاهرخانی داشت که در پایان توانستند مدال ‌های طلا و نقره را از آن خود کنند.

علیرضا حقیقی با رکورد 7 متر و 38 سانتیمتر اول شد و مدال طلا گرفت و پس از او سبحان طاهرخانی با رکورد 7 متر و 35 سانتیمتر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت.

در ماده دوی 800 متر، مصطفی ابراهیمی نماینده کشورمان با رکورد یک دقیقه و 54 ثانیه در جایگاه سوم ایستاد و به مدال برنز رسید.

اما پیش از شروع مدال آوری مردان در روز آخر، بانوان کشورمان 2 طلا و 2 نقره کسب کردند.

در پرتاب دیسک، لیلا رجبی با پرتاب 41 متر و 26 سانتیمتر به مدال طلا دست یافت و فاطمه خیاطی با 40 متر و 35 سانتیمتر دوم شد.

مه‌لقا خان باشی با زمان یک دقیقه و 5 ثانیه و 82 صدم ثانیه در دوی 400 متر با مانع به مدال طلا رسید.

عاطفه لایقی، دیگر نماینده کشورمان در این ماده با زمان یک دقیقه و 6 ثانیه و 16 صدم ثانیه دوم شد و گردن آویز نقره را از آن خود کرد.

برادران صمیمی طلا و برنز پرتاب دیسک و محمد محسن ربانی نقره پرش با نیزه را کسب کردند تا تعداد مدال های ایران به 41 برسد.

محمد صمیمی با پرتابی به طول 62 متر و 38 سانتیمتر اول شد و برادرش محمود با رکورد 59 متر در جایگاه سوم ایستاد و برنز گرفت.

نماینده قطر که در بازی های آسیایی گوانگجو به مدال نقره رسید اما مدتی بعد مشخص شد دوپینگ کرده است و دو سال از حضور در رقابت ها محروم شد با پایان دوران محرومیت در این رقابت شرکت کرد. وی با رکورد 62 متر و 18 سانتیمتر در جایگاه دوم ایستاد.

در ماده پرش با نیزه، محمد محسن ربانی نماینده کشورمان توانست با چهار متر و 80 سانتیمتر در جایگاه دوم بایستد.

۱۳۹۱/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...