نسخه چاپی

رونمایی از تجهیزات جدید هوانیروز در روز ارتش

عکس خبري -رونمايي از تجهيزات جديد هوانيروز در روز ارتش

امیر سرتیپ دوم قربانی از رونمایی تجهیزات نوین رزمی و پشتیبانی هوانیروز آجا در روز ارتش خبر داد.



به گزارش نما، امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار شد، با تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امسال رژه روز ارتش با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به‌صورت محدود و محمول خواهد بود و هوانیروز هم این رژه را به‌صورت انفرادی در پایگاه‌ها انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: هوانیروز ارتش که همواره در انتخابات حضور داشته، با بالگرد در مناطق صعب‌العبور اقدام به انتقال صندوق‌های رای خواهد کرد.

رونمایی از تجهیزات جدید هوانیروز در روز ارتش

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با اشاره به خدمات این یگان در بحث امداد هوایی گفت: هوانیروز همواره به‌عنوان یک بازوی توانمند و سربازان ولایت در خدمت مردم است.

امیر قربانی افزود: هوانیروز در حوزه اورژانس هوایی با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، همواره پا در رکاب بوده و ۳۰ استان کشور را پوشش هوایی داده و عامل اقدامات ارزشمندی در این رابطه در سطح کشور بوده است.

وی عنوان کرد: هوانیروز هرساله در روز ارتش از تجهیزات نوین رزمی و پشتیبانی خود رونمایی می‌کند و امسال نیز این اقدامات به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در داخل پایگاه‌ها به‌صورت انفرادی برگزار و بدین ترتیب دستاوردهای جدید ارائه می‌شود.

فرمانده هوانیروز آجا با اشاره به نقش شاخص و برجسته ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی با محوریت رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و مردم نیز با تبعیت از امام (ره) به خوبی وارد عرصه شده و نقش‌آفرینی کردند، اما نقش ارتش و به‌ویژه هوانیروز نیز در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مهم و ارزشمند بود؛ اما متأسفانه چندان به آن پرداخته نشده است.

امیر قربانی به اهمیت اقدام امام خمینی (ره) در نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: این تصمیم امام خمینی (ره) توطئه‌های دشمنان را جهت انحلال ارتش خنثی کرد و توان ارتش برای حفظ امنیت کشور و دفاع از مرزهای کشور حفظ شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش ارتش در مقابله با غائله‌های کردستان و گلستان پرداخت و گفت: هوانیروز از روز اول با تمام وجود پای نظام، انقلاب و کشور ایستاد و شهدای زیادی در این مسیر اهدا کرد؛ این رشادت و جانفشانی در دفاع مقدس هم به وضوح مشاهده شد و همه دیدند که هوانیروز چگونه گردان‌های زرهی ارتش عراق را زمین‌گیر کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با اشاره به خدمات غیرنظامی هوانیروز در عرصه امدادرسانی و در زمان وقوع بلایای طبیعی عنوان کرد: هوانیروز در بحران‌های مختلف همواره در خط مقدم و نوک پیکان خدمت‌رسانی به مردم، حضوری مؤثر و شایسته دارد و همان‌طوری که مشاهده شد، هوانیروز در زلزله کرمانشاه و حادثه سیل دو سال پیش حتی در تعطیلات نوروزی پیشقراول خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان بوده است.

امیر قربانی با اشاره به اینکه امروز در طراحی و ساخت بسیاری از قطعات بالگردی به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود: اکنون بیش از ۷۰۰ قطعه در هوانیروز توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.

وی به خدمات بین شهری هوانیروز در حوزه امدادرسانی اشاره و بیان کرد: کارکنان هوانیروز پا در رکاب ولایت هستند و همه توان خود را برای خدمت به مردم عزیز تاکنون بکار گرفته‌اند؛ ما حتی در حوزه تصادفات جاده‌ای و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی از مناطق بین شهری و یا صعب‌العبور نیز فعالیت می‌کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: هوانیروز در برخی موارد کاربری بالگردهای خود را ارتقا داده و در مأموریت‌های اطفای حریق در آتش‌سوزی‌های یاسوج و مناطق مختلف کشور نیز نقش‌آفرین بوده است.
منبع: دفاع پرس

۱۴۰۰/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...