نسخه چاپی

سریال «گاندو» باعث افزایش اعتماد به نظام شده است

عکس خبري -سريال «گاندو» باعث افزايش اعتماد به نظام شده است

بر اساس نتایج این نظرسنجی كه از ۱۷ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است، ۸۵.۷ درصد از مخاطبین این سریال، موضوعات مطرح شده در آن را بسیار زیاد و یا تا حدی نزدیك به واقعیت می‌دانند.


به گزارش نما، روابط عمومی شبکه سه سیما اعلام کرد: نتایج نظرسنجی یک موسسه افکارسنجی دانشگاهی معتبر در مورد فصل دوم سریال «گاندو» نشان می‌دهد این سریال باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات و افزایش اعتماد به نظام شده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که از ۱۷ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده است، ۸۵.۷ درصد از مخاطبین این سریال، موضوعات مطرح شده در آن را بسیار زیاد و یا تا حدی نزدیک به واقعیت می‌دانند.

از سوی دیگر، ۴۳.۲ درصد از بینندگان این سریال معتقدند پس از دیدن آن، علاقه‌شان به انگلستان کمتر شده است. همچنین ۵۱.۹ درصد مخاطبین گاندو۲ نیز بعد از دیدن این سریال، ابراز کرده اند که علاقه‌شان پس از تماشای سریال، به آمریکا کمتر شده است.

اما در بخش مهم‌تر این نظرسنجی از مردم پرسیده شده که آیا فصل دوم سریال گاندو، تاثیری بر اعتماد مردم به نیروهای امنیتی کشور، سازمان اطلاعات سپاه، سپاه و صداوسیما داشته است یا نه؟ در پاسخ، مخاطبین این سریال عنوان کرده‌اند که ۸۶.۴ درصد اعتمادشان به نیروهای امنیتی، ۸۲.۵ درصد به سازمان اطلاعات سپاه کشور، ۷۳.۸ درصد به سپاه و ۶۵.۷ درصد نیز به صداوسیما اعتمادشان افزایش یافته است.

در ادامه، از مخاطبین گاندو پرسیده شده که آیا تماشای فصل دوم گاندو بر تمایل انها به مشارکت در انتخابات تاثیری داشته است یا نه؟ در پاسخ، 33.4 درصد بعد از دیدن این سریال، تمایل‌شان به شرکت در انتخابات افزایش یافته است.

سپس از مخاطبین این سریال پرمخاطب پرسیده شده که آیا فصل دوم گاندو به طور کلی در ترسیم مساله نفوذ و تلاش سازمان‌های جاسوسی کشورهای غربی برای نفوذ به ایران موفق بوده است یا نه؟ در پاسخ، ۸۹.۳ تا حد بسیار زیاد و یا تا حدی موافقند که این سریال به اهداف خود دست یافته و در نشان دادن نفوذ سرویس‌های بیگانه موفق بوده است.

در نهایت از مخاطبین این سریال پرسیده شده که با توجه به توقف پخش این سریال، ترجیح میدهند ادامه این سریال چه زمانی پخش شود؟ در پاسخ، ۸۰.۴ درصد مردم معتقدند این سریال باید تا قبل از انتخابات حتما پخش شود.

با بررسی این پاسخ‌ها، می‌توان دریافت که این سریال تا حد زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق بوده است و بر خلاف تبلیغات برخی از مخالفین سرسخت و پرتوان سریال، این اثر بر افزایش اعتماد به نظام و به خصوص نیروهای امنیتی و حتی مشارکت در انتخابات تاثیر مثبت داشته است و به هیچ وجه مایه افتراق در جامعه و نهادهای عالی نظام نشده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...