نسخه چاپی

روابط پنهان احمد شهید و ضد انقلاب

هادی قائمی ضدانقلاب فراری كه از وی به عنوان سخنگوی جنبش كمپین حقوق بشر یاد می شود سرپل و واسطه این تحركات و ارتباطات احمد شهید با ضدانقلاب و گروهكی ها بوده است.

احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در گزارش جديد خود در 7 مارس (17 اسفند) با انتشار گزارشي ايران رابه نقض حقوق بشر در موضوعاتي چون زندان ها، حقوق زنان، قوانين اسلامي، قصاص و انتخابات سال 88 و... متهم كرده است.!

به گزارش «کیهان» گزارشگر حقوق بشر چندي پيش و در 15اكتبر 2011 نيز در گزارشي ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرده بود.

در همين حال فعالان و كارشناسان مسايل حقوق بشر گزارش جديد احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را غيرحقوقي و مبتني بر اغراض سياسي دانستند.

در همين حال، حجت الاسلام كعبي عضو حقوقدان سابق شوراي نگهبان درباره گزارش اخير احمد شهيد گفت: منابع خبري و اطلاعاتي درگزارش اخير احمد شهيد، (گروهك) منافقين، ضدانقلاب و سلطنت طلب هايي هستند كه مرتكب جنايت، جرم و اعمال ضدحقوق بشر عليه ملت ايران شده اند، بر همين اساس اين گزارش فاقد ارزش حقوقي و قابل استناد است.

وي افزود: ما استانداردهاي حقوق بشر را بر پايه مباني اسلامي و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و نيز اعلاميه اسلامي حقوق بشر كه در سال 1992 در قاهره به تصويب رسيده است مورد توجه قرار داده و برايمان حائز اهميت است.

كعبي تصريح كرد: حقوق بشر در اسلام سه وجهي بوده كه حق الهي، حق عمومي و حق فردي اضلاع آن به شمار مي رود.

همچنين «سيدحسين نقوي حسيني»، عضو كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ارتباط به «ايرنا» گفت: احمد شهيد كه هيچگاه به ايران سفر نكرده در خارج از كشور نشسته و با استفاده از اطلاعاتي كه از معاندين و گروه هاي ضدانقلاب دريافت كرده در مورد وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران اظهارنظر كرده است.

وي با تأكيد بر اينكه چنين اظهارنظرهايي هيچگاه با واقعيت هاي موجود انطباق نخواهد داشت، افزود: جمهوري اسلامي ايران در بسياري از حوزه هاي حقوق بشر رتبه هاي بسيار بالايي در جهان به خود اختصاص داده اما اين گزارشگر ويژه اين فعاليت هاي مثبت نظام را هيچگاه نديده است.

همچنين ردپاي تسويه حساب هاي سياسي آمريكايي ها و صهيونيست ها در گزارش هاي «احمد شهيد» به وضوح ديده مي شود، بر همين اساس اين گزارش ها را مستدل و واقعي ندانسته و فقط به عنوان يك بيانيه سياسي عليه جمهوري اسلامي ايران مي پندارم.

نقوي حسيني يادآور شد: گزارش «احمد شهيد» در شرايطي ارائه مي شود كه ملت ايران كه با مشاركت 64درصدي در انتخابات 12 اسفند دموكراسي واقعي را در مردم سالاري ديني به نمايش گذاشتند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: يكي از اهداف اصلي ارايه گزارش احمد شهيد در چنين زماني تحت الشعاع قرار دادن شيريني و حلاوت ناشي از حضور گسترده ملت ايران در انتخابات مجلس نهم است.

به گفته وي برخورد دوگانه گزارشگران ويژه و كميسيون حقوق بشر براي افكار عمومي جهان كاملاً شفاف بوده و همه ملت ها كاملاً آگاهند كه غربي ها به موضوع حقوق بشر با ديد ابزاري نگريسته و عليه كشورهايي كه مي خواهند تسويه حساب هاي سياسي داشته باشند، چنين گزارش هايي را تهيه مي كنند.

از سوي ديگر؛ علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به گزارش اخير احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، گفت: از اولين روزي كه آقاي احمد شهيد به عنوان گزارشگر سازمان ملل معرفي شد حدس مي زديم كه ايشان مامور آمريكايي ها باشد اما بعد از ارائه چند گزارش از وي، به ماموريت او از سوي آمريكا اطمينان پيدا كرديم.

وي با بيان اينكه تهيه گزارش هاي دروغ و اتهام افكني عليه ايران ماموريت آمريكايي ها به احمد شهيد است، افزود: احمد شهيد براي تهيه گزارش و براي دريافت اطلاعات به جاي تماس با مسئولان ايراني با عناصر ضدانقلاب تماس مي گيرد و در نحوه تنظيم گزارش نيز با آمريكايي ها هماهنگ است.

بروجردي با بيان اينكه ايران گزارش هاي احمد شهيد را فاقد ارزش قانوني و حقوقي مي داند، تصريح كرد: محتواي گزارش هاي احمد شهيد تكرار اظهارات عناصر ضدانقلاب است و به اين لحاظ از كمترين اعتبار برخوردار نيست.

گفتني است؛ گزارش جديد احمد شهيد در 36 صفحه و به همراه ضميمه در حالي اواخر هفته گذشته در ژنو منتشر شد كه به لحاظ شكلي و محتوايي با گزارش قبلي وي در 15 اكتبر 2011 تفاوتي نداشت.

قرار است اين گزارش فردا به شوراي حقوق بشر سازمان ملل ارايه شود.

نكته حائز اهميت در اين ميان اين است كه احمد شهيد در ماه هاي گذشته با سفر به كشورهاي غربي و از جمله فرانسه، آلمان و بلژيك ارتباطات گسترده اي را با محافل ضدانقلاب و مخالفان معاند نظام جمهوري اسلامي برقرار كرده است.

گزارش هاي دريافتي كيهان حاكي از آن است كه هادي قائمي ضدانقلاب فراري كه از وي به عنوان سخنگوي جنبش كمپين حقوق بشر ياد مي شود سرپل و واسطه اين تحركات و ارتباطات احمد شهيد با ضدانقلاب و گروهكي ها بوده است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...