نسخه چاپی

عفت شریعتی در گفتگو با نما:

استفاده از ظرفیت زنان در پست های مدیریتی افزایش یابد

عکس خبري -استفاده از ظرفيت زنان در پست هاي مديريتي افزايش يابد

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت كه یكی از مطالبات زنان از دولت آینده، توجه به نقش و تأثیرگذاری جامعه بانوان در امورات مختلف است.


عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با نگاه دولت آینده بر تحقق مطالبات بانوان ومهمترین این مطالبات گفت: زندگی سعادتمندانه انسان در گرو عملکرد مؤمنانه زن و مرد است. ما امروزه در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ انقلابی که امام خمینی(ره) برای زنان جایگاه و شأن بالایی قائل بودند و خیلی از پیشرفت ها را حاصل همکاری مردان و زنان در جامعه اسلامی ایران می دانستند.

وی ادامه داد: بنابراین توجه به نقش زنان که 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند، بر برنامه ریزی های کلان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در ابعاد مختلف تأثیرگذار و قابل توجه است. ما انتظار داریم دولت آینده از ظرفیت قابل توجه زنان در پیشبرد اهداف مهم و باارزش این نظام استفاده شود. امیدواریم انقلاب ما پیش درآمد ظهور حضرت امام زمان(عج) باشد که در این مورد توجه به مبحث زنان و خانواده بسیار سرنوشت ساز است، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که زنان مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، قضایی و همه مسئولین کشور که عهده دار امورات در ابعاد مختلف هستند باید توجه به جامعه زنان را در دستورکار خود قرار دهند و در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به نقش جامعه زنان توجه کنند.

شریعتی کوهبنانی در رابطه با مهمترین مطالبات بانوان گفت: بانوان کشور دارای جایگاهی تعیین کننده هستند و این تأثیرگذاری در زمینه های مختلف مانند ایفای نقش مادری و همسری نمود و بروز یافته است؛ لذا نمی توان مطالبات بانوان را در یک بعد تحلیل کرد؛ زیرا جامعه بانوان کشورمان در ابعاد مختلف دارای مطالباتی هستند که بخش قابل توجهی از این مطالبات بیشتر به حوزه های فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری و نیز صنعتی مرتبط است و باید مورد توجه قرار گیرد.

۱۴۰۰/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...