نسخه چاپی

بودجه‌های فرهنگی به كمتر از ۵ درصد كاهش یافت

بودجه‌هاي فرهنگي به کمتر از ? درصد کاهش يافت

رئیس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بودجه‌های فرهنگی در سال‌های اخیر از ۹ به كمتر از ۵ درصد كاهش یافته است.

به گزارش نما ،  محمد جواد حق شناس در آئین بهره برداری از مجموعه فرهنگی گردشگری رازی شهر ری با اشاره به جایگاه شهر ری و سابقه چند هزار ساله این شهر اظهار کرد: اهمیت این شهر از پیش و بعد از اسلام بسیار درخشان است و نگین این شهر نیز حضرت عبدالعظیم(ع) است و بزرگان اسلام و عالمان شهیری است که موقعیت ویژه ای برای این شهر خلق کرده اند. 

وی افزود: یکی از اقطاب مهم تاریخی این شهر برج طغرل است که به عنوان ارزشمندترین بناهای تاریخی شهر ری و در کنار آن چشمه علی و کوه بی‌بی شهربانو است و پهنه تاریخی گستره ای را در این شهر ایجاد کرده است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از کاهش بودجه های فرهنگی از ۹ به کمتر از ۵ درصد در سال‌های اخیر عنوان کرد: تلاش شد با پیگیری بودجه فرهنگی با وجود کاهش چشمگیر این بودجه به دلیل نگاه هایی که فرهنگ را اولویت قرار نمی دادند، تکمیل این پروژه در اولویت قرار داده شود و بودجه های فرهنگی در حوزه های اصلی هزینه شود. 

وی با بیان اینکه از حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته برای توسعه گردشگری در این منطقه کمتر از ۱۰ درصد آن جذب شده، گفت: بسیاری از سالن های تتاتر و سینما بخاطر کرونا تعطیل شده و در یکسال گذشته درآمدی نداشته اند و یکی از دلایل تاخیر در افتتاح این پروژه به جز مسئله بیماری کرونا تصمیم گیری برای به نتیجه رسیدن این مجموعا بود. 

حق‌شناس بر لزوم ماندگاری این مجموعه در جهت‌ پیشرانی این شهر تاکید کرد تا حلقه های ارتباطی ارزشمندی به عنوان نگین توسعه گردشگری ادامه یابد. 

به گفته وی این مجموعه می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ساختارهای اثر گذار در حوزه فرهنگی و پاسخگوی تمام نیاز های هنری اقشار جنوب تهران قرار گیرد. 

تهران نو

۱۴۰۰/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...