نسخه چاپی

سفر رئیس جمهوری تاجیكستان به پاكستان با هدف افزایش روابط دوجانبه

سفر رئيس جمهوري تاجيکستان به پاکستان با هدف افزايش روابط دوجانبه

«امامعلی رحمان» رئیس جمهوری تاجیكستان به دعوت نخست وزیر پاكستان و با هدف تعمیق روابط دوجانبه و همكاری‌های اقتصادی، دفاعی و امنیتی روز چهارشنبه برای‌ انجام سفر رسمی دو روزه وارد «اسلام‌آباد» شد.

به گزارش نما ، از منابع رسمی پاکستان‌، امامعلی رحمان قرار است امروز و فردا با «عمران‌خان» نخست وزیر و «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان دیدار کند.

این هفتمین سفر رحمان به پاکستان از سال ۱۹۹۴ محسوب می‌شود. رئیس جمهوری تاجیکستان آخرین بار برای سفر رسمی دوجانبه سال ۲۰۱۵ از پاکستان بازدید کرد و پس از آن برای حضور در سیزدهمین اجلاس سران سازمان اکو در ماه مارس ۲۰۱۷ به اسلام‌آباد سفر کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان سفر امامعلی رحمان دو کشور چند توافقنامه همکاری امضا کرده که‌ هدف آن تعمیق همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی است.

تاجیکستان رئیس فعلی سازمان همکاری شانگهای است. اسلام‌آباد و دوشنبه درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه مشترک و در مجامع مختلف چندجانبه‌ از همکاری نزدیکی برخوردار هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان فروردین ماه امسال سفر رسمی دوجانبه به تاجیکستان انجام داد و همزمان در کنفرانس بین المللی قلب آسیا در شهر دوشنبه نیز شرکت کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که سفر رئیس جمهوری تاجیکستان تلاش‌های دو کشور را برای ایجاد روابط طولانی مدت و چندبعدی تقویت می‌کند.

ایرنا 

۱۴۰۰/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...