نسخه چاپی

راستینه در گفتگو با نما:

قاطعیت و روحیه تحول‌خواهی، آیت‌الله رئیسی را از دیگر كاندیداها متمایز می‌كند

عکس خبري -قاطعيت و روحيه تحول‌خواهي، آيت‌الله رئيسي را از ديگر كانديداها متمايز مي‌كند

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یكی از خصوصیات بارز آیت‌الله رئیسی كه او را از سایر كاندیداها متمایز می‌كند، توان فكری و اولویت‌سنجی در مباحث كشور و قاطعیت در مدیریت و روحیه تحول‌خواهی او است.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص شایستگی‌های آیت‌الله رئیسی و راهکارهای او برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها برای هدایت قوه مجریه، توان مدیریت، قاطعیت در تصمیم و اراده در تحول است. آنچه در طول سال‌های گذشته از دولت روحانی بارها شاهد بودیم، عدم اراده و قاطعیت در تصمیم برای رسیدن به اهداف بوده و متأسفانه در دوره‌های گذشته رؤسای جمهور به علت پرداختن به بسیاری از حاشیه‌ها از انسجام‌بخشی هیئت دولت برخوردار نبودند و یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌های امروز که بیشتر به حوزه اقتصاد وارد شده است، عدم هماهنگی هیئت دولت در پیگیری و نبود اراده لازم برای ایجاد تحول است.

وی گفت: یکی از خصوصیات بارز آیت‌الله رئیسی که او را از سایر کاندیداها متمایز می‌کند، توان فکری و اولویت‌سنجی در مباحث کشور و قاطعیت در مدیریت و روحیه تحول‌خواهی اوست. اوج فعالیت و روحیه تحول‌خواهی او را در قوه قضائیه و همچنین زمانی‌که در آستان قدس رضوی فعالیت می‌کرد، شاهد بودیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمت‎‌رسانی آیت‌الله رئیسی به محرومین در زمان تولیت او در آستان قدس رضوی عنوان کرد: اهمیت قشر مستضعفین و محرومین در نگاه آیت‌‎الله رئیسی سبب شد، اولویت‌‎بخشی به رفع محرومیت در دستورکار آستان قدس رضوی قرار بگیرد و امروز در اقصی‌نقاط ایران و روستاهای دورافتاده خاطره خوش خدمت‌‍رسانی آستان مقدس آقا علی‌بن‌موسی الرضا(ع) در ذهن و یاد مردم ماندگار شود. کمک‌های بی‌دریغ آیت‌الله رئیسی به مجموعه‌های خدمت‌رسان به مردم، خصوصاً صندوق‌‎های خیریه در طول مدت مسئولیت وی نشان‌دهنده توجه ویژه او به محرومیت‌زدایی در کشور است.

راستینه گفت: در همین مدت کوتاهی که از فعالیت او در قوه قضائیه می‌گذرد، بحث مبارزه با فساد کار بزرگی بود که در دستورکار خود قرار داد و به آن عمل کرد؛ به‌طوری‌که حتی از معاون دستگاه قوه قضائیه هم که دچار فساد شده بود، غفلت نکرد و معاون را برکنار و به محکمه دادگاه سپرد. طرح حمایت از حقوق شهروندی یکی دیگر از فعالیت‌های آیت‌الله رئیسی است. کاری را که دیگران شعار آن را می‌دادند، ولی به آن عمل نمی‌کردند و حتی از آن سوءاستفاده سیاسی هم می‌کردند، او در دستگاه قضا با ارائه سند حقوق شهروندی، نشان داد که در دفاع از حقوق عامه مردم بسیار مستحکم و محکم است. به دیگر اقدامات تحولی او می‌توان به ارائه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون چک اشاره کرد که در جای خود اقدامی بسیار بزرگ بود که با هماهنگی قوه قضائیه در مجلس انجام شد و می‌تواند مانع بروز بسیاری از فسادها شود.

۱۴۰۰/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...