نسخه چاپی

اردن هم نیازمند گاز ایران شد

عکس خبري -اردن هم نيازمند گاز ايران شد

خط لوله انتقال گاز ایران از طریق كشورهای عراق و تركیه وارد اردن می گردد و همچنین از طریق كشتی و ارسال به دریای مدیترانه نیز می تواند گاز ایران را به كشور اردن انتقال داد . . .

بولتن نیوز : در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در تلاشند با اعمال تحریم های گسترده بر علیه ایران اقتصاد کشورمان را با مشکل مواجه کنند اما ظاهرا این تحریم ها نتیجه عکس داده و هر روز بر مشتریان واردات از جمهوری اسلامی افزوده می شود .

به گزارش خبرنگار ما خالد توگان وزیر صنایع معدنی و انرژی اردن در تازه ترین مصاحبه خود ضمن اشاره به نیاز کشورش برای واردات گاز طبیعی از ایران از ارسال درخواست رسمی اردن برای خرید این محصول کشورمان خبر داد . خبرگزاری "برناما" کزارش داد ایران آماده ارسال گاز طبیعی خود به کشور اردن است و قراردادهای لازم و قیمت فروش را نیز به مسئولان اردنی اعلام کرده است .

بنا بر این گزارش صادرات گاز ایران قرار است از طریق خط لوله و همچنین توسط کشتی های حمل و نقل گاز به دست مردم اردن برسد . خط لوله انتقال گاز ایران از طریق کشورهای عراق و ترکیه وارد اردن می گردد و همچنین از طریق کشتی و ارسال به دریای مدیترانه نیز می تواند گاز ایران را به کشور اردن انتقال داد .این قرار داد و درخواست ها برای صادرات گاز ایران در حالی انجام می شود که اسرائیل و امریکا قصد دارند فشارهایی را به کشور پاکستان برای لغو قرارداد خریداری گاز ایران از طریق خط لوله موسوم به خط لوله صلح انجام دهند.

از سوی دیگر آمریکا با همفکری متحدان اروپایی خود نیز در تلاش است تمام توان دیپلماتیک خود را برای عدم خریداری نفت ایران در اروپا انجام دهد که این امر بالارفتن قیمت های جهانی نفت را در پی داشته است که اقتصاد بحران زده اروپا را با خطر جدی روبرو می کند .

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران دارنده دومین ذخایر گاز دنیا بعد از کشور روسیه و چهارمین صادر کننده بزرگ گاز دنیا است و هم اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی در صف خرید گاز از ایران قرار دارند .



۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...