نسخه چاپی

‌برگزیدگان مسابقه فصل كارتون یك معرفی شدند

‌برگزيدگان مسابقه فصل کارتون يک معرفي شدند

طی مراسمی برگزیدگان نخستین مسابقه فصل كارتون یك معرفی شدند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان مسابقه فصل کارتون یک در ساعت ۱۹ و ۳۰ روز سه شنبه ۲۲ تیرماه به صورت آنلاین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پیام پورفلاح، مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان و داوران این مسابقه مجتبی حیدرپناه، مهناز یزدانی، منصوره دهقانی و برخی از طنزپردازان اصفهانی برگزار شده بود نفرات برگزیده به شرح زیر اعلام شدند.

جایزه نفر اول این مسابقه را محمد راعی از آن خود کرد و نفر بعد بهناز بختیاری از تهران بود که موفق به کسب جایزه نفر دوم این مسابقه شد و نگین نقیه نیز جایزه نفر سوم را به خود اختصاص داد.

اصفهان پتانسیل زیادی در زمینه کاریکاتور دارد

در این مراسم مجتبی شاه مرادی رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت بالایی که کاریکاتور اصفهان دارد گفت: کاریکاتور اصفهان و کارتونیست های آن پتانسیل زیادی دارند و وقتی کارهای کاریکاتور این استان را با سایر کشور قیاس کنیم، به این نتیجه می رسیم که کاریکاتور اصفهان خیلی دیده نشده است و باید جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

وی تصریح کرد: خوشحالم که توانستیم یک رویداد خاص را تجربه کنیم و شاید انتظار این همه استقبال و کارهای خوب را در فصل کارتون یک نداشتیم اما افتخار می‌کنم که اصفهان کاریکاتوریست‌های خوبی دارد و امیدوارم این رخداد هنری تا آنجا ادامه یابد که به یک رویداد بین المللی تبدیل شود.

پارامترهای داوری فصل کارتون یک

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری اختتامیه این مسابقه به صورت آنلاین گفت: از تمامی کسانی که به صورت برخط و آنلاین ما را از طریق skyroom در این اختتامیه همراهی کردند تشکر می‌کنم و معتقدم باید بیش از پیش از بستر فضای مجازی برای برگزاری رویدادها استفاده کنیم.

پیام پورفلاح فضای مجازی و بهره مندی از ابزارهای دیجیتال را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: فضای مجازی ابزار مهم و کاربردی است به ویژه در سال‌های آتی نیز می‌توان از آن استفاده بهینه کرد و حتی با رفتن کرونا  نیز این ابزار اهمیت خود را از دست نمی‌دهند.

در این مراسم داوران این مسابقه نیز به اعلام پارامترهای داوری آثار پرداختند و سه پارامتر تناسب با موضوع، ایده پردازی و خلاقه بودن ایده و اجرای خوب را از پارامترهای داوری خود اعلام کردند. همچنین یکی از آیتم‌های مهم این برنامه طنز خوانی با حضور پنج نفر از طنزپردازان اصفهانی از جمله محمد پور رشیدی، علیرضا یعقوبی، حمید ربیعیان، مسعود صفری بود و در همین برنامه صدرا سلطانی استندآپ کمدی اجرا کرد.

فراخوان فصل کارتون دو رونمایی شد

یکی از مهمترین برنامه‌های این مراسم رونمایی از فراخوان فصل کارتون دو بود، این فراخوان از هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست دعوت کرد تا در دو بخش موضوعی دردسرهای کارآفرینی و نقش صنایع پیشرو در توسعه کشور به تولید اثر بپردازند و در این مسابقه شرکت نمایند. فصل کارتون دو با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و فولاد مبارکه برگزار می‌شود.

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...