نسخه چاپی

اكثر خسارت سیل اخیر استان كرمان به دلیل دخل و تصرف در حریم رودخانه ها بود

اکثر خسارت سيل اخير استان کرمان به دليل دخل و تصرف در حريم رودخانه ها بود

مدیركل مدیریت بحران استان كرمان گفت: سیل و طوفان تیرماه ۴۶۰ میلیارد تومان خسارت به بخش كشاورزی و زیربنایی استان كرمان وارد كرد و اكثر خسارت های سیل به دلیل دخل و تصرف در حریم رودخانه ها بوده است.

به گزارش نما ، "مجید سعیدی" پیش از ظهر امروز ۱۳ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۳۹ حادثه طبیعی در استان کرمان رخ داده که در تیرماه سیل و طوفان ۱۱ شهرستان استان را درگیر کرد.

وی افزود: علاوه بر خسارت های ناشی از سیل و طوفان اخیر، سرمازدگی در فروردین ماه نیز به محصوبات کشاورزی شهرستان های مختلف خسارت های سنگین وارد کرد.

سعیدی تصریح کرد: در سیل تیرماه امسال در شهرستان های بافت، بردسیر، زرند و کرمان خسارت های بیشتری را شاهد بودیم و پنج نفر جان خود را در شهرستان بافت از دست دادند.

وی بیان کرد: در سیل اخیر ادارات راهداری شمال و جنوب استان کرمان بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر راه های آسیب دیده را ترمیم و بازگشایی کردند که راهداری تنها دو دستگاه بیل مکانیکی دارد و در زمان بحران با کمک سایر دستگاه ها کار را انجام دادیم زیرا نمی شود استان را معطل کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در ادامه اظهار کرد: فرمانداران مسئول ستاد بحران شهرستان هستند و نباید در زمان بروز حوادث صرفا منتظر اقدام استان باشند و باید از ظرفیت ها استفاده و خودشان کار را دنبال کنند.

وی افزود: سیل و طوفان تیرماه ۴۶۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و زیربنایی استان کرمان وارد کرد و اکثر خسارت های سیل به دلیل دخل و تصرف در حریم رودخانه ها بوده است.

به گزارش ایسنا، "علی رشیدی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: ۱۲ هزار کیلومتر رودخانه در استان کرمان داریم که ۸۰۰۰ کیلومتر اولویت دار هستد و باید مطالعات آن ها هر چه سریع تر انجام شود.

وی افزود: در دو سال گذشته قرارداد مطالعاتی بیش از ۳۹۶۰ کیلومتر رودخانه های استان منعقد شده است.

رشیدی تصریح کرد: علت کارشناسی وقوع سیل اخیر در استان کرمان، بارندگی و جاری شدن آب بر روی خاک دستکاری شده در بالادست (در شهرستان بافت) عنوان شده است.

وی با اشاره به دستور استاندار و مصوبه ستاد بحران استان به منظور آزادسازی بستر رودخانه در پی سیل اخیر گفت: برای آزادسازی مسیر رودخانه در پی سیل اخیر در بردسیر و بافت حدود ۱۰۰ اصله درخت قطع و قلع و قمع در بخشی از حریم رودخانه انجام شده است.

ایسنا 

۱۴۰۰/۵/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...