نسخه چاپی

كلاهبردار نامرئی را شناسایی كنید+عكس

پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش یك متهم تحت تعقیب از شهروندان خواست تا وی را شناسایی كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با طرح شکایت های مشابه از سوی تعدادی از مالباختگان که به شیوه و شگرد مشابه و توسط فردی به هویت «مجتبی و» از طریق دستگاه خودپرداز مورد کلاهبرداری قرا گرفته بودند پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 31 تهران ، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی، کارآگاهان در بررسی اظهارات مالباختگان متوجه شدند که تمامی آنان از سوی فردی ناشناس و تحت عنوان خریدار مصالح ساختمانی، خودرو، کاغذ، لوازم یدکی خودروهای سنگین و .... ، که از آنها درخواست کرده تا با مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب گزینه انگلیسی نسبت به دریافت پول مورد معامله اقدام کنند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

126733_797.jpg


یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: درتاریخ 12 اردیبهشت سال‌جاری فرد ناشناسی از طریق تماس تلفنی، خود را خریدار مصالح ساختمانی معرفی و متعاقبا از من درخواست کرد تا برای دریافت پول مورد معامله به نزدیک ترین عابر بانک رفته و رمز عابر بانک خود را در اختیار وی قرار دهم تا وجه مورد معامله را به حساب من واریز کند و من نیز با مراجعه به عابر بانک شعبه فلکه دوم تهرانپارس، با اعلام شماره حساب عابر بانک خود و با انتخاب گزینه انگلیسی و انجام کارهایی که فرد تماس گیرنده درخواست کرده بود منتظر واریز شدن وجه از ناحیه وی شدم اما با بررسی موجودی حساب خود متوجه شدم که مبلغ 26 میلیون و 500 هزار تومان از حساب بنده خارج و به حساب متعلق به مجتبی - و واریز شده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده با هویت فرد دیگری به نام «مجتبی - و» اقدام به افتتاح حساب در شعبات مختلف بانکی کرده و با استفاده از این حساب‌ها اقدام به برداشت وجوه مالباختگان کرده که کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مجتبی در محدوده پیروزی خیابان پروانه، به تحقیق از وی پرداخته و اطلاع یافتند که کیف حاوی مدارک شناسایی وی به شیوه سرقت داخل خودرو به سرقت رفته است.

مجتبی پس از حضور در اداره چهاردهم و با ارائه گزارش کلانتری 107 فلسطین به کارآگاهان گفت: در تاریخ 12 اسفند 90 کیف حاوی مدارک شناسایی شامل کارت ملی ، شناسنامه و .... که در صندوق عقب خودرو قرار داشت به سرقت رفت که بلافاصله با مراجعه به کلانتری 107 نسبت به طرح شکایت و اعلام سرقت مدارک شناسایی اقدام کردم.

با توجه به اظهارات مالباخته و با شناسایی حساب های بانکی در شعبات مختلف مشخص شد که تمامی این حساب ها پس از تاریخ سرقت مدارک شناسایی افتتاح حساب شده و متهم پرونده با سوء استفاده از مدارک مسروقه اقدام به کلاهبرداری از مالباختگان و برداشت غیر قانونی وجوه متعلق به آنها کرده است که بلافاصله ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی، کلیه این حساب های بانکی مسدود شدند.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی تصویر کلاهبردار نامرئی شدند که با جعل مدارک شناسایی اقدام به افتتاح حساب کرده بود.

رهبریان با اشاره به انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: با توجه به شناسایی مالباختگانی که تمامی آنها از سوی متهم این پرونده مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحقیب پلیس آگاهی شدند خواست تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت متهم و یا مخفیگاه و محل های تردد وی را از طریق شماره تماس 51055514 و 51055614 در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...