نسخه چاپی

ادامه نقض حقوق بشر در بحرین

عکس خبري -ادامه نقض حقوق بشر در بحرين

نشست شورای همكاری خلیج فارس در حالی امروز در بحرین برگزار می شود، كه مردم بی دفاع این كشور در معرض بدترین انواع سركوب و نقض حقوق بشر قرار دارند

به گزارش نما به نقل از مهر، نشست شورای همکاری خلیج فارس از امروز در بحرین آغاز می شود، این در حالی است که موج سرکوب مبارزات آزادیخواهانه مردم این کشور ادامه دارد.

برگزاری این نشست در حالی است که خواسته های مشروع مردم بحرین با بی اعتنایی آل خلیفه روبرو می شود که از حمایتهای گسترده مدعیان دفاع از حقوق بشر برخوردار است.

یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین با اشاره به نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین گفت: ملت بحرین و کشورهای عضو این شورا تا کنون اقدامات عملی از این شورا ندیده اند.

ربیع با اشاره به سی و سومین دوره اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که امروز در منامه برگزار می شود، اظهار داشت این اجلاس در ۳۳ سال گذشته هیچ گونه رهاورد اقتصادی، سیاسی یا امنیتی برای ملت های منطقه نداشته است.

وی تاکید کرد: خانواده های سلطنتی در عربستان سعودی همچنان بر این سازمان عربی سایه افکنده اند؛ از این رو شورای همکاری قادر نیست پاسخگوی خواسته های ملل منطقه و مخصوصا مردم بحرین باشد.

ربیع افزود: مردم بحرین شاهد آن است که هنوز برخی سران شورای همکاری خلیج فارس مخالف خواسته های اصلاحی و انسانی این ملت هستند چنانکه باز در اقدامی متجاوزانه بیش از هزار سرباز سعودی وارد بحرین شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون مسئله حقوق بشر در این شورا مطرح نشده، زیرا سازمانهای زیر نظر شورای همکاری، تشکیلات سیاسی بسته و متکی بر خانواده های سلطنتی هستند و به همین علت از تغییرات می ترسند.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین که با العالم گفتگو می کرد، از مطرح شدن مسائل سوریه و یمن و بی توجهی به بحران سیاسی بحرین در اجلاس این شورا اظهار تعجب کرد و گفت: این عمل آنان نادیده گرفتن بحران سیاسی ممتد و بی انتهای بحرین است .

ربیع افزود: تعدادی نخبه سیاسی در کشورهای عضو شورای همکاری وجود دارند که خواسته های خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح می کنند، اما رژیم های حاکم بر این کشورها به خصوص بحرین و عربستان علیه این نخبه ها و سایر اقشار ملت از خشونت استفاده می کنند .

وی تاکید کرد که اگر این حاکمان خواهان آشتی با ملت هایشان هستند باید تغییر را از مسئله حقوق بشر و اصلاحات سیاسی آغاز کنند.

ربیع اظهار داشت: محال است بتوانیم وضع دموکراسی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را با کشورهایی مثل ایران وعراق مقایسه کنیم. ما کشورهای حوزه خلیج فارس عادت کرده ایم وقتی یک پادشاه از دنیا می رود فرزندش جای او را می گیرد و این روند همیشه در جریان است.

وی گفت: خواسته های ما دست نیافتنی و غیر ممکن نیست .ما خواهان ساده ترین مطالبات قانونی خود مثل تشکیل مجلس، دولت برآمده از رای و انتخاب مردم و دستگاه قضایی مبتنی بر عدالت و بی طرفی هستیم.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...