نسخه چاپی

صالحی‌امیری: در برخی رشته‌ها حریفان جدی گرفته نشدند/ در انتخاب ورزشكاران نقشی نداشتیم

عکس خبري -صالحي‌اميري: در برخي رشته‌ها حريفان جدي گرفته نشدند/ در انتخاب ورزشکاران نقشي نداشتيم

رئیس كمیته ملی المپیك گفت: ما در برخی رشته‌ها تحلیل نداشتیم و حریفان جدی گرفته نشدند.



به گزارش نما، سیدرضا صالحی امیری در خصوص نتایج کسب شده در المپیک توکیو اظهار داشت: تیم‌های فنی قطعا ارزیابی خواهند کرد اما همه باید پاسخگو باشند و کسی نباید از پاسخ دادن فرار کند. در برخی رشته‌ها مثل قایقرانی، تیروکمان و تنیس روی میز ما انتظار مدال نداشتیم اما در برخی دیگر مانند شمشیربازی، تکواندو و وزنه‌برداری فکر می‌کردیم که ورزشکاران روی سکو بروند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به محدودیت‌های پیشرو، یادآور شد: هم کرونا بود و هم تحریم. من خیلی چیزها را نمی‌توانم باز کنم. مثلا برای انتقال پول پروسه داشتیم اما این نکته را هم باید بگویم در تحلیل‌ها هم باید دقت کرد. مثلا در کشتی دیدیم هندی‌ها و ازبکها وارد شدند و آمریکا با قدرت ظاهر شد. همین را در شمشیربازی هم داشتیم که حریفان جدی گرفته نشدند. همه ۲۰۶ کشور می‌خواستند روی سکو بروند؛ نه فقط ما. از همه مهمتر اینکه باید از این تجربه برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ استفاده کنیم.

صالحی‌امیری در خصوص آسیب دیدگی برخی ورزشکاران در المپیک، تصریح کرد: ما برخی محدودیت‌ها را نگفتیم. سهراب مرادی قهرمان طلایی ما بود که دیدید آسیب دید. بهمن عسگری هم شانس طلای ما بود اما این حقش نبود. ما همه تلاش خود را کردیم و ان شاءالله در بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت. همین وضعیت مصدومیت را احسان حدادی و آرمین هادی‌پور هم داشتند. گنج‌زاده هم مصدوم بود.

وی درباره اینکه سهراب مرادی در پستی با این مضمون گفته در المپیک شرکت می‌کرد مدال می‌گرفت، گفت: ما در انتخاب ورزشکار هیچ نقشی نداریم و فدراسیون باید در این خصوص صحبت کند. من چند بار با سهراب صحبت کردم و با او ارتباط دارم.

صالحی‌امیری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه برخی از نبود کمک مربی و روانشناس گلایه داشتند، تصریح کرد: کادر فدراسیون را خودشان انتخاب کردند. ما توصیه کردیم روانشناس داشته باشند و هیچ منعی نداشتیم. ما سند داریم که هر فدراسیون بازیکن و کادر را خودش انتخاب کرده است. حضور روانشناس می‌توانست موثر باشد اما این را بگویم که آنها در طول سال در کنار تیم‌ها هستند. من حتی گفتم هر فدراسیونی از روانشناس استفاده کند، ما هزینه آن را تقبل می‌کنیم.

صالحی‌امیری گفت: با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به خاطر اینکه انتخابات ما تایید نشده، با مقامات جهانی ژیمناستیک به خاطر چالش‌های موجود و رئیس جهانی شنا دیدارهایی داشتیم تا فرصت لازم را برای ایران ایجاد کنیم. ما دیپلماسی ورزش را همزمان با ورزش قهرمانی دنبال می‌کردیم. از هفته آینده هم برنامه‌ها را برای بازی‌های آسیایی آغاز خواهیم کرد تا نتیجه خوبی بگیریم.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...