نسخه چاپی

مركز ملی فضای مجازی با طرح صیانت از حقوق كاربران در فضای مجازی موافق است/ می خواهند مجلس از حق قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی محروم شود

عکس خبري -مرکز ملي فضاي مجازي با طرح صيانت از حقوق کاربران در فضاي مجازي موافق است/ مي خواهند مجلس از حق قانون‌گذاري در حوزه فضاي مجازي محروم شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان نباید اجازه دهند مغلطه بر منطق و هوچی گری بر عقل غلبه كند و نباید تصمیم درست خود را لغو كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در مخالفت با خارج شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از شمول اصل ۸۵ گفت: برخی نمایدگان مخالف اصل ۸۵ شدن قانون اساسی اعلام کردند که با این طرح نگرانی تشدید شده، اگر قدری تامل شود این نگرانی با عملیات شناختی توسط دشمنان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این نمایندگان در مورد ضرورت اصل ۸۵ صحبت نکردند، بلکه همراه با عملیات شناختی دشمنان با اصل طرح مخالفت کردند و جزئیات آن را توضیح دادند. مشخص است که می‌خواهند مجلس را از حق قانونگذاری در حوزه فضای مجازی محروم کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نه تنها با قانونگذاری توسط مجلس مخالف نیستند، بلکه در ارتباط تصویری با نمایندگان فرمودند که مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم است که مسئله‌ای بلندمدت بوده و مسئله‌ای کوتاه و میان مدت نیست، بلکه جزو مسائل نزدیک ما است و نباید آن را به سال آخر موکول کنیم و باید توجه کرد که دچار مسائل حاشیه ای، بی اهمیت، فرعی و بی اولویت نشویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تعطیلی این طرح یعنی حمایت از کسانی که ۸ سال در فضای مجازی خیانت کردند و کشور را بدون قید و شرط در اختیار دشمنان ملت ایران قرار دادند؛ امروز فضای مجازی کشور اشغال شده است و باید قانونمند شود، چرا مخالف قانون هستید؟ چرا قانون گریزی می‌کنید و از قانون می‌ترسید؟ براساس قانون می‌خواهید منافع ملت را تامین و از کسب و کار‌ها حمایت کنید. چرا از این طرح می‌ترسید؟

وی گفت: نمایندگان باید مراقب باشند که عملیات روانی دشمن تصمیم درستشان را عوض نکند. ما در شب عید غدیر تصمیمی انقلابی گرفتیم، برای اینکه در فضای مجازی تخصصی حرکت کنیم و ایرادات گرفته شده تهمت است. برخی می‌گویند می‌خواهید پنهان کاری کنید. از هیات رئیسه می‌خواهیم که جلسات کمیسیون به صورت پخش زنده برگزار شود.

تقی پور یادآور شد: برخی می‌گویند می‌خواهید در مورد این طرح شتابزده عمل کنید، در حالی که در صحن محدودیت زمانی داریم و باید شتاب زده و سریع آن را بررسی کنیم، اما در کمیسیون با حضور متخصصان بررسی و پخته‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که از ۹ کمیسیون تخصصی در در کمیسیون مشترک حضور داشته باشند و همچنین نماینده معاون قوانین و شورای نگهبان نیز حضور پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم افزود: نمایندگان نباید اجازه دهند جوسازی، فضاسازی و هوچی گری بر منطق غلبه کنند. دغدغه این طرح کسب و کارهاست و از روز گذشته نشست‌هایی را با صاحبان کسب و کار‌ها برگزار کردیم و طبق روال مجلس طبیعی است که تمامی صنوف، انجمن‌ها و کارشناسان در کمیسیون تخصصی حضور یابند.

وی ادامه داد: کمیته فناوری اطلاعات مجلس و رئیس آن که در کمیسیون صنایع حضور دارند، با اصل ۸۵ شدن طرح مخالف بودند، اما با توضیحات ارائه شده، امروز بیان کرد که بررسی این طرح در کمیسیون تخصصی عاقلانه‌تر است تا در جلسه‌ای شتاب زده و دارای محدودیتی زمانی در صحن.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تهمت‌های مطرح شده توسط نمایندگان در نشست امروز درست نبود و مرکز ملی با این طرح موافق است و رئیس این مرکز روز شنبه در کمیسیون حضور پیدا کرد و نظرات خود را ارائه کرد. باید مراقب باشیم که تصمیم انقلابی که در شب عید غدیر گرفتیم، تحت تاثیر عملیات روانی دشمن عوض نشود. نباید منطق را فراموش کنیم، متاسفانه برخی دوستان داخلی به جوسازی‌ها ها کمک کردند، اما موضوع از جایی دیگر هدایت می‌شود و امروز مجلس در معرض امتحانی بزرگ است. درست نیست که این پیام و نشانه از مجلس انقلابی به بیرون مخابره شود و مجلس از تصمیم ۱۲ روز گذشته خود منصرف شود. به طور قطع با اجرای این طرح کسب و کار‌ها تقویت خواهند شد و نه تنها در کمیسیون پنهان کاری نخواهد بود، بلکه شفافیت در برگزاری نشست‌ها و مذاکرات وجود خواهد داشت. از نمایندگان تقاضا داریم که اجازه ندهند مغلطه بر منطق و هوچی گری بر عقل غلبه یابد و نباید تصمیم درست خود را لغو کنیم.

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...