نسخه چاپی

توضیح باهنر درباره تشكیل گروه جدید انتخاباتی

دبیركل جامعه اسلامی منهدسین با اعلام این خبر كه جمعی از فعالان انتخاباتی با تشكل متبوعش برای انتخابات همكاری می كنند، گفت: حزب فراگیر كه در فكر تاسیس آن هستیم ؛ بسیاز فراتر از گروههایی است كه اكنون با جام همكاری انتخاباتی دارند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، درباره همکاری گروهی خارج از جامعه اسلامی مهندسین با وی برای انتخابات توضیح داد: ما در انتخابات مجلس نهم علاوه بر نیروهای ثابت جامعه اسلامی مهندسین یکسری نیروهایی داشتیم که علاقه داشتند با جام ( جامعه اسلامی مهندسین) در زمینه انتخابات همکاری داشته باشند و با توجه به اینکه دو انتخابات بزرگ دیگر پیش رو داریم این بار این همکاری را قطع نکردیم.

استفاده از ظرفیت فعالان انتخاباتی بیرون از جام در انتخابات

وی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری با این گروهها آغازی بر تاسیس حزب فراگیر خواهد بود، تصریح کرد: بعید نیست که ما با این گروهها یک همکاری مستمری داشته باشیم و این ظرفیت ها در کنار هم جمع شوند؛ اما تاسیس حزب فراگیر که در فکرش نیز هستیم باید خیلی فراتر از این گروهها باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: این گروهها فعالان انتخاباتی هستند که عضو هیچ گروه و تشکلی نیستند و ما گفتیم حیف است که رها شوند.

عجله ای برای بررسی قانون احزاب نداریم

همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب پیش نویس قانون احزاب گفت: در مجلس هشتم طرح سه گانه ای برای قانون احزاب، اصلاح قانون انتخابات و افزایش اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح شد و این طرح ها هریک مکمل هم بودند که روی این طرح ها کار هم شد؛ اما به نتیجه نرسید که در مجلس نهم پیگیری می شود.

وی با تاکید براینکه عجله ای در تصویب اصلاح قانون احزاب نداریم، اذعان داشت: این طرح به کمیسیون شوراها فرستاده شده تا سر فرصت بررسی شود و هیچ فوریتی هم برای بررسی آن نیست و قصد داریم در این مدت از نظرات کارشناسان نیز بهره بگیریم.

جلسه توجیهی آموزشی بودجه نویسی برای نمایندگان مجلس

باهنر با اشاره به جلسه غیر علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پیرامون بودجه 92، گفت: این جلسه بیشتر به منظور هماهنگی میان نمایندگان و آشنایی آنان با لایحه بودجه صورت می گیرد.

وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس نهم برای اولین بار بررسی لایحه بودجه را می خواهند تجربه کنند لذا بدین منظور جلسه توجیهی آموزشی را ترتیب دادیم تا نمایندگان با شاکله بودجه و ضوابط و قواعد بودجه‌ریزی و جهت‌گیری‌های بودجه آشنا شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این دیدار از برخی از نمایندگان دولت نیز دعوت کردیم، تصریح کرد: این جلسه عمدتا یک جلسه مجلسی است و نمی توان آنرا به عنوان جلسه مشترک با دولت تلقی کرد.

باهنر خاطرنشان کرد: در این جلسه غیر علنی دیوان محاسبات گزارشی را از مشکلات بودجه در بخش نظارت و اجرا ارائه خواهد کرد؛ تا این مشکلات در بودجه 92 پیش بینی و راه حل هایی برای ان لحاظ شود.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...