نسخه چاپی

پیك‌های پی در پی كرونا نتیجه تصمیم‌های نادرست است/ وزیر بعدی بهداشت، باید نگاه علمی داشته باشد

پيک‌هاي پي در پي کرونا نتيجه تصميم‌هاي نادرست است/ وزير بعدي بهداشت، بايد نگاه علمي داشته باشد

رئیس مركز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشكی گفت: دكتر عین اللهی اگر وزیر شدند، باید وزارتخانه را یك دست كنند و از نظرات افراد علمی استفاده كنند.

به گزارش نما ،«علیرضا ناجی» رئیس مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، بیان کرد: اطلاعات خیلی زیادی از ایشان ندارم و فقط می‌دانم که مدتی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت فعالیت می‌کردند.

وی در مورد امضای عین اللهی برای ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و بریتانیایی گفت: در هر صورت این نظر ایشان در آن زمان بوده است و واقعیت‌های کشور چیزهای دیگر است، ما باید بتوانیم در این شرایط خاصی که هستیم با توجه به واریانت‌هایی که داریم اقدامات غیردرمانی مناسبی اتخاذ کنیم و دکتر عین اللهی وقتی به سرکار بیایند باید این موضوعات را در نظر بگیرند.

ناجی افزود: اگر نگاه علمی خوبی داشته باشیم باید تمام نظراتمان در دوره جدید تغییر کند، باید از تمام امکانات استفاده کنیم، فقط نمی‌توانیم از امکانات داخلی خودمان استفاده کنیم و باید واکسیناسیون در پوشش بسیار بالا در زمان بسیار کوتاه برای اقشار مختلف انجام شود، باید واکسیناسیون به ماهی ۲۰ الی ۲۵ میلیون برسد و تمام اینها منوط به این است که از تمام امکانات از هر طریقی استفاده کنیم.

وی گفت: الان باید دیدمان تغییر کند، با وجود این همه موارد مثبت روزانه و مرگ و میرهایی که داریم ممکن است روند واکسیناسیون و برنامه‌ها تا الان مطلوب نبوده باشد و باید بازنگری جدی، سریع و قاطع در این زمینه صورت بگیرد در کنارش نباید اقدامات غیر درمانی را هم فراموش کنیم چون مکمل هم هستند، اگر در دوره جدید نگاه علمی نداشته باشیم همین اتفاقات که تا الان افتاده، اتفاق می‌افتد. 

ناجی ادامه داد: دکتر عین اللهی اگر وزیر شدند باید از نظرات افرادی که نظر قاطع و علمی دارند استفاده کنند، البته مهم است که نظرات مخالف خودمان را هم بشنویم، اما تا الان وزارت بهداشت فقط قرائت خاص خودش را داشته است و علی‌رغم تمام کم و کاستی‌ها ممکن است، نظرات کارشناسی خودش را با حتی اشتباه ارائه داده باشد.

وی گفت: با سیستم جدید که می‌آید باید فکرمان تغییر کند حتما باید در بدنه‌ وزارت بهداشت از افراد صاحب نظر در زمینه علمی استفاده و سلامت جامعه در نظر گرفته شود. و هم از منابع داخلی و هم خارجی استفاده کنیم، در مورد منابع داخلی هم باید واقع نگر باشیم که چقدر از نیازیمان را تامین می‌کند.

ناجی ادامه داد: داروهایی که در اثر واکسینه نکردن برای بیماران تهیه می‌کنیم فشاری بر اقتصاد کشور است.

وی افزود: اینها در حالی است که با تصمیم درست چنین پیک‌های به وجود نمی‌آمد، در چین ۶ مورد مثبت شناسایی کردند کل شهر تعطیل شد تست گرفتند، نمی‌گویم شبیه چین عمل کنیم اما می‌توانستیم طوری رفتار کنیم که در این حد شاهد خسارات نباشیم، اگر دکتر عین اللهی بخواهد موفق شود، باید حتما فکر علمی و دقیق را به ستاد کرونا منتقل کند،چون وزیر بهداشت و کارشناسان مربوطه باید مغز متفکر ستاد کرونا باشند.

۱۴۰۰/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...