نسخه چاپی

مدال شجاعت رهبری به دو مامور حفاظت پرواز

عکس خبري -مدال شجاعت رهبري به دو مامور حفاظت پرواز

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با اشاره به هواپیماربایی‌های سال 67 به بعد گفت: مهمترین آنها پرواز اهواز به بندرعباس بود كه بیش از 20 نفر تروریست وارد هواپیما شده بودند و نفر ما بیش از 50 مورد جراحت هم با سلاح سرد و هم با سلاح گرم برداشت. اما با ذكر یا زهرا و كمك از ایشان ایستادگی كرد و دو نفر از همكارانمان بابت این موضوع از دست مقام معظم رهبری مدال شجاعت گرفتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرهنگ صفرعلی موسوی جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در نشست خبری که صبح امروز به منظور سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، گفت:‌ در زمان جنگ تحمیلی با توجه به مشکلات موجود، منافقین نیز هواپیماربایی را آغاز کردند.

وی افزود: ‌این از نظر حیثیتی و اقتدار برای کشور ما خوب نبود و امام خمینی(ره) فرمان حضور سپاه در فرودگاه‌ها را به فرماندهی وقت سپاه ابلاغ کردند و سپاه بر خود وظیفه دانست که وارد این حوزه شود و امنیت پروازها را حفظ کند.

موسوی ادامه داد: در سال ۶۳ قبل از تشکیل سپاه حفاظت، ۵ مورد هواپیماربایی صورت گرفت و بعد از استقرار سپاه در فرودگاه‌ها کمتر از یک ماه، آنها اولین اقدام را انجام دادند که موفق نبودند.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تاکید کرد:‌ از سال ۶۳ تاکنون ۲۰ مورد در آسمان درگیری داشتیم که ۱۲ مورد با خونریزی و درگیری همراه شد و اقدامات روی زمین نیز به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد که هیچ کدام موفق نشدند.

وی همچنین تاکید کرد که در تمامی این موارد، این عملیات‌ها توسط افراد ایرانی صورت گرفته که از سوی استکبار علیه کشورمان به ماموریت گرفته شده بودند.

موسوی ادامه داد: امام خمینی (ره) چند ماه قبل از وفات‌شان در سال ۶۷ ابلاغ کتبی کردند که سپاه همچون گذشته در فرودگاه بماند و از سپاه حفاظت راضی بودند و مقام معظم رهبری نیز مهر تائید بر اقدامات سپاه حفاظت هواپیمایی زدند.

وی با اشاره به هواپیماربایی‌های سال ۶۷ به بعد گفت: مهمترین آنها پرواز اهواز به بندرعباس بود که بیش از ۲۰ نفر تروریست وارد هواپیما شده بودند و نفر ما بیش از ۵۰ مورد جراحت هم با سلاح سرد و هم با سلاح گرم برداشت. اما با ذکر یا زهرا و کمک از ایشان ایستادگی کرد و دو نفر از همکارانمان بابت این موضوع از دست مقام معظم رهبری مدال شجاعت گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه امنیت در صنعت هوانوردی کشور بحث بسیار مهمی است، اظهار داشت: تا قبل از ۱۱ سپتامبر بیشتر بحث ایمنی پرواز مطرح بود ولی بعد از آن بحث امنیت پرواز بسیار پررنگ‌تر شد.

موسوی افزود: هیچ گارد پروازی در دنیا در سابقه‌اش این حجم عملیات سپاه هواپیمایی را نداشته است. سپاه حفاظت هواپیمایی خودش را به سطح یک گارد بین‌المللی تبدیل کرده است و طبق گزارشات بین‌المللی از جمله ایکائو در این حوزه ما جزو اولین کشورها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی که علیه ما در این حوزه اقدام کرده‌اند مورد حمایت استکبار بوده در حالی که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی اظهار داشت: آموزش‌های ما در سطحی است که به کشورهای دیگر و کشورهای منطقه می‌توانیم در این خصوص آموزش دهیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه علاوه بر هواپیما در زمین هم اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، گفت: ما به دنبال این بودیم که مردم به زحمت زیادی نیفتند که در این راستا از تجهیزات مناسب استفاده می‌کنیم. تاکید فرمانده کل سپاه و فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی این است که امنیت را با لبخند در فرودگاه برقرار کنیم که تاکنون موفق بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سپاه حفاظت هواپیمایی بیش از ۶۰ شهید تقدیم کرده است، گفت: ۲۰ نفر از این افراد در حین انجام ماموریت دچار سانحه شده‌اند که ۴ نفرشان در پرواز ایرباسی بودند که آمریکا آن را منهدم کرد و تعدادی هم با توجه به جنگ تحمیلی در صحنه جنگ به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تاکید کرد: در درگیری‌های داخل هواپیما تنها مجروحیت‌های شدید داشته‌ایم.

موسوی ادامه داد: امسال موردی در خصوص هواپیماربایی و امنیت پرواز نداشتیم و آخرین مورد پرواز دمشق بود که موفق نشدند آن را منحرف کنند.

وی با بیان اینکه از کشورهای منطقه درخواست‌هایی برای آموزش از سپاه حفاظت هواپیمایی صورت گرفته است، گفت: از سال ۸۶ تاکنون ۵ بار اقدامات ما توسط سازمان‌های بین‌المللی چک شده و مهر تائید ایکائو را دریافت کرده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تصریح کرد: در دنیا سه موضوع نیرو، آموزش و تجهیزات مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که ما شهادت طلبی را هم علاوه بر آنها داریم که این رمز موفقیت سپاه هواپیمایی است.

موسوی در پایان با بیان اینکه تا امروز یک مورد هواپیماربایی موفق در کشور نداشته‌ایم، گفت: به زودی فیلمی در جهت معرفی ماموریت‌های سپاه حفاظت هواپیمایی از صدا و سیما پخش می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...