نسخه چاپی

سیاست های دوگانه آمریكا نشانه چیست؟

سرانجام چند هفته بحث و گمانه‌زنی درباره سكاندار دستگاه سیاست خارجی آمریكا به پایان رسید و جانشین هیلاری كلینتون، وزیر خارجه كنونیاین كشور مشخص شد. جان كری، چهره شناخته شده دمكرات توانست پس از كش‌و‌قوس‌های متعدد، این سمت را از آن خود كند.

به گزارش نمابه نقل از حرا، با انتخاب سناتور جان کری به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا، گمانه زنی درباره مسیر جدیدی که وی در سیاست خارجی این کشور خواهد گشود، شدت یافته است.در همین زمینه الهام امین زاده کارشناس مسایل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار حرا گفت: در طول ۳۳ سال انقلاب چهره های مختلفی در آمریکا روی کار آمدند و ما هر چند گاهی فکر می کردیم دموکرات بودن یا جمهوری خواه بودن تیم حاکم در آمریکا و بخصوص در دستگاه سیاست خارجی می تواند موثر باشد اما تجربه ثابت کرد که اینها در یک حوزه واحدی فکر می کنند و به صورت مشابه عمل می کنند.

وی تاکید کرد: نمی توان امیدی داشت که با تغییر وزرای خارجی شاهد تغییر محسوسی در عملکرد آمریکایی ها باشیم مگر اینکه در سیاست کلی نظام ایالات متحده آمریکا تغییری حاصل شود که در تغییر چهره ها هم این سیاست ملموس تر شود.

به گزارش حرا، این کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به سیاست دوگانه آمریکا با ایران، تصریح کرد: آمریکا نمی خواهد در حوزه ارتباطش با ایران حرکتی از جانب خودش نشان دهد و ایران هم همیشه یک رابطه منطقی با آمریکا داشته و همیشه اعلام کرده که اگر ارتباط کشورها با هم بر اساس احترام متقابل باشد آمادگی همکاری دارد.

امین زاده خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با همین سیاست دوگانه باعث شدند که اعتماد عمومی و اعتماد مسئولین در ایران از آنها سلب شود و عدم تمایل آمریکایی ها به گام برداشتن در جهت اعتماد سازی، موجب این عدم اعتماد شده است.

آمریکایی ها در جهان خودشان را صلح طلب نشان می دهند که روابط دوستانه ای را با ایران دارند و از سوی دیگر در عمل چیز دیگری را انجام می دهند منتهی جامعه بین الملل هم می دانند که آمریکایی ها در زمینه ارتباط با ایران رفتار دوگانه و متناقضی دارد و جامعه جهانی هم این مورد را می داند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...