نسخه چاپی

حواشی مدال حسن یزدانی از زبان سخنگوی فدراسیون كشتی

عکس خبري -حواشي مدال حسن يزداني از زبان سخنگوي فدراسيون کشتي

محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون كشتی مطالبی را درباره مدال حسن یزدانی و داوری این مسابقه مطرح كرد.

به گزارش نما، محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حواشی مدال حسن یزدانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت: این کشتی با نتیجه ۳ بر ۴ به نفع تیلور آمریکایی به پایان رسید. بحثی که چند روز گذشته در رسانه ها مطرح شد مبنی بر این که زمانی که اخطار و امتیازی به نفع حسن یزدانی دادند در انتهای تشک بود و کشتی گیر آمریکایی در حالت زانو زده از تشک خارج شد. داور به درستی اخطار به تیلور و یک امتیاز به یزدانی داد. طبق مقررات به این شکل هست که هر کشتی گیری که به حالت خاک از زمین خارج می‌شود در وسط تشک ادامه کشتی باید در حالت خاک باشد. در حالت زانوزده هم از نظر مقررات یعنی حالت خاک.


وی افزود:‌بعضی از دوستان احساس می کردند که حسن یزدانی باید در پشت او قرار می گرفت و فرار می کرد و از تشک بیرون می رفت تا در وسط تشک روی خاک قرار می‌گرفت، در صورتی که مقررات این را نمی‌گوید. در حالت زانو زده هم وقتی کشتی گیر از تشک خارج می شود و به او اخطار و به حریفش امتیاز تعلق بگیرد، طبق مقررات بازی در وسط و کشتی در شروع مجدد در حالت خاک آغاز می‌شود. برخی احساس می کنند که با نشستن در خاک تیلور، حسن یزدانی برنده آن بازی می‌شد. من تاکید می‌کنم که اخطار را به حریف دادند و امتیاز را به یزدانی دادند. فقط موضوعی که هست باید حسن شانس خود را در وسط و در حالت خاک روی حریف امتحان می‌کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی که با برنامه صبح و ورزش (از گروه مسابقات ورزشی رادیو ورزش) صحبت می‌کرد، تصریح کرد:‌ این که داوران آن بازی جریمه شدند صحت دارد، چرا که در کلیه مسابقات چه در مسابقات جهانی چه در المپیک و حتی در مسابقات بین المللی، کشتی گیرانی که در حین مسابقه، داور باعث متضرر شدن آن‌ها می‌شود، داور وسط، داور بازی و رئیس تشک و هر کدام از آن‌ها که مقصر باشد را در آن مسابقه به صورت تعلیق در می‌آورند. در مسابقه حسن یزدانی و تیلور، به دلیل اشتباه داور وسط و رئیس تشک از ادامه قضاوت آن‌ها در آن مسابقات جلوگیری کردند و این قضیه صحت دارد.

۱۴۰۰/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...