نسخه چاپی

احمدی نژاد: قطعا از تحریمها عبور خواهیم كرد

رییس‌جمهور با تاكید بر به مقاومت مردم ایران در برابر سختی‌ها و مشكلات، خطاب به تحریم‌كنندگان گفت: اگر شما پشت سر خود را دیدید، تسلیم شدن ملت ایران را هم می‌بینید. ملت ما با فرهنگ و مقتدر است و تاریخ نشان نداده كه كسی به این ملت زور بگوید و موفق شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که به خوزستان سفر کرده است، در مراسم افتتاح شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: مردم خوزستان در سرزمین ایران جایگاه و کرامت بسیار بالایی دارند و این دیار دیار مومنان و عاشقان پیامبر و آل اوست که بر آرمان‌های بلند الهی ایستاده است و پرتلاش و دوست‌داشتنی رنج انتقال پیام رسالت و امامت به سرزمین ایران و شمال و شرق جهان را برعهده گرفته‌اند. آنها بارها در معرض آزمایش‌های سنگین قرار گرفتند و سربلند بیرون آمدند.

وی در ادامه، به عبور ضریح جدید امام حسین (ع) از استان خوزستان اشاره کرد و گفت: دیدید که مردم چه استقبالی از این ضریح کردند. ممکن است برخی بگویند این ضریح هنوز نصب نشده و تنها فلز و چوب است، اما این سخنان سطحی است. مردم خوزستان به دنبال چوب و طلا نیستند بلکه آنها هرچیزی را که یادآور امام حسین (ع) باشد عزیز می‌دارند و از دل آن به دنبال پیام عاشور او کربلا هستند و اینها بهانه‌ای است برای اعلام اعتقادات و آرمان‌هایشان است و چه زیبا آن پیرمرد گفت که مردمی برای چوب و سنگ امام حسین اینطور گریه می‌کنند، اگر حسین زمان برپا کننده توحید و عدالت بیاید، چه خواهند کرد. وقتی از نشانه اینطور استقبال می‌کنند، اگر تجلی امام بیاید چه استقبالی خواهند کرد؟

احمدی‌نژاد همچنین، با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: حضرت عیسی پیامبر عشق و رحمت بود و تاکنون قدرش ناشناخته مانده است و شاید روزی که به همراه پرچمدار توحید بیاید، شناخته شود.

رییس‌جمهور با ابراز خشنودی از بارش باران رحمت الهی که از دیشب در خوزستان آغاز شده است، اظهار کرد: ما خدا را سپاس می‌گوییم که این سفر با بارش رحمت الهی همزمان شده است و از خدا می‌خواهیم که به دل‌های پاک مردم خوزستان آنقدر رحمت الهی را بر این سرزمین بباراند که همه سدها پر شود و تمام نقاط این سرزمین سیراب شود.

وی به سرعت پیشرفت در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ما شاهد حرکت شتابان خوزستان به سمت قله‌های پیشرفت هستیم. این استان در صنعت، راه، مسکن، کشاورزی، کارهای خوبی را به خود می‌بیند و می‌تواند بر هرکدام از اینها در بالاترین رتبه قرار گیرد، چراکه خداوند همه امکانات پیشرفت را در این استان قرار داده است. ما باید در این استان به جایی برسیم که هیچ‌کس نیاز به مسکن نداشته باشد و همه شغل مناسب داشته باشند. خوزستان باید در رتبه اول صنعتی قرار بگیرد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "انتظار این است که خوزستان پرچمدار فرهنگ برای کل ملت‌های منطقه باشد"، به صنایع نیشکر در این استان اشاره کرد و افزود: معتقدم خوزستان ظرفیت توسعه صنایع نیشکر را دارد و باید به جایی برسیم که صادرکننده شکر و محصولات حاصل از صنایع نیشکر به سایر کشورها باشیم و حتی صنعت ساخت کارخانجات نیشکر را به کشورهای دیگر با قیمت ارزانتر ارائه دهیم.

احمدی‌نژاد به تولید ام‌دی‌اف از تفاله‌های نیشکر اشاره کرد و گفت: چرخه صنعتی هر روز در کشور بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به اینکه در این صنایع حدود دو میلیون و 300 هزار تن تفاله نیشکر به وجود می‌آید، می‌توان آن را تبدیل به چرخه صنعتی یا کاغذ کرد. همین جا آقای غضنفری هماهنگ می‌کند که ارز مورد نیاز برای ساخت دو کارخانه چوب صنعتی (ام‌دی‌اف) و کاغذ به این استان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: این استان هم زمین‌های کشاورزی مناسب و هم آب به اندازه کافی دارد و اگر کشاورزی این استان را گسترش دهیم، به جایی می‌رسیم که حتی یک بیکار هم در این استان وجود نداشته باشد. البته باید تلاش کنیم که صنایع پایین دست در این استان را گسترش دهیم و بدانیم که دولت با تمام توان از پیشرفت این استان حمایت می‌کند و حتی اعضای دولت شب‌ها می‌توانند با هواپیما به اینجا بیایند و به پیشرفت استان کمک کنند. همچنین هماهنگ می‌کنیم که قسط دوم تسهیلات مربوط به این استان هرچه زودتر به این استان ارائه شود تا با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت برود. این استان باید در کل منطقه بدرخشد و اطمینان دارم که با همت مردم خوزستان این استان به سرعت جهشی پیشرفت خواهد کرد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به تحریم‌ها علیه کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: ملت ما ملتی بزرگ و با تمدن است و هشت هزار سال سابقه دارد، در حالی که برخی از دشمنان حتی در سرزمین خود ریشه ندارند. ملت ما هزاران توفان را از سر گذرانده و درست است که در این تحریم‌ها تحت فشار قرار دارد، اما قطعا از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "دشمنان بیایند با ما حرف بزنند تا ببینیم که مشکل آنها چیست"، خطاب به تحریم‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران گفت: من اعلام می‌کنم اگر شما پشت سر خود را دیدید، تسلیم شدن ملت ایران را هم می‌بینید. ملت ما با فرهنگ و مقتدر است و تاریخ نشان نداده که کسی به این ملت زور بگوید و موفق شود.

به گزارش ایسنا، وی پیش از سخنان خود، از بخش‌های مختلف کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید کرد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور نیز به صورت ویدیو کنفرانس، کارخانه تولید ام‌دی‌اف صنایع نیشکر خوزستان افتتاح شد. با افتتاح این کارخانه سالانه 130 هزار متر مکعب ام‌دی‌اف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

در مراسم افتتاح این کارخانه، تعدادی از وزرای دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و وزیر کشاورزی حضور داشتند.

غلامحسین الهام نیز به عنوان سخنگوی دولت در این مراسم حاضر بود و از مقامات محلی نیز علاوه بر استاندار، آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه خوزستان نیز در مراسم حضور داشتند.

طبق برنامه پیش‌بینی شده، رییس جمهور کشورمان تا ساعتی دیگر استان خوزستان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...