نسخه چاپی

سازمان هواپیمایی از ساخت فرودگاه جدید در چابهار حمایت كرد

سازمان هواپيمايي از ساخت فرودگاه جديد در چابهار حمايت کرد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دیدار با سرپرست سازمان هواپیمایی كشوری در خصوص موانع ساخت فرودگاه در چابهار ارس مذاكره كردند.

به گزارش نما  به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه حساس و استراتژیک چابهار که عملاً بار سنگین ورود کالاهای اساسی به کشور را عهده دار است اما نزدیک‌ترین فرودگاه به آن در شهرستان کنارک و در فاصله بیش از ۵۰ کیلومتری آن قرار گرفته است. این فاصله بین نزدیک‌ترین مسیر هوایی و منطقه آزاد چابهار عملاً کار را برای سرمایه گذاران دشوار کرده و موانعی بر مسیر حمل و نقل و ترانزیت کالا ایجاد کرده است.

این مشکلات سبب شد تا تصمیم گرفته شود فرودگاهی مدرن در منطقه آزاد چابهار احداث شود. تکمیل این پروسه منجر به توسعه گردشگری در کشور می‌شود که این خود یک مزیت مضاعف بوده و عملاً با احداث یک فرودگاه می‌توان اقتصاد این منطقه از کشور را رونق داد. این فقدان را به وضوح می‌توان در ارس و دیگر مناطق نیز مشاهده کرد که کار را بر مناطق آزاد که عملاً بار سنگینی از تجارت کشور را به دوش می‌کشد، سخت کرده است.

در همین راستا در روز سه شنبه ۹ شهریور حمیدرضا مؤمنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دیدار با سیاوش امیرمکری سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص موانع ساخت فرودگاه در چابهار و ارس به گفت و گو نشست.

از مدت‌ها پیش صدور مجوز فرودگاهی برای مناطق آزاد یادشده با تأخیر و مشکلاتی همراه بوده و همین امر خللی در مسیر احداث این فرودگاه‌ها به وجود آورده بود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده، قول همکاری کامل و مساعدت جهت تسریع در روند تکمیل این پروژه‌ها را به مجموعه مناطق آزاد داد.

مهر 

۱۴۰۰/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...