نسخه چاپی

مسلح شدن بخش امنیتی مدارس آمریكا

شهردار ایالت نیوجرسی آمریكا كه به همراه افسران مسلح نیروی پلیس از مدارس شهر بازدید می‌كرد، از تصمیم مبنی بر مسلح كردن بخش امنیتی مدارس حمایت نمود.

به گزارش نما، فارس به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: هفته گذشته مقامات شهر مالبور ایالت نیوجرسی تصمیم گرفتند که بعد از واقعه کشتار مدرسه نیوتاون ایالت کنتیکت، افسران امنیتی 9 مدرسه دولتی این شهر را به سلاح مجهز نمایند. به گفته جاناتان هورنیک، شهردار مالبور، پلیس محلی طرحی را برای تشدید و تقویت تدابیر امنیتی مدارس ارائه کرده است که در طول یک روند بررسی سه ماهه توسط هیئت مدیره مدارس مورد تأیید واقع شد. این تصمیم تبدیل به خبری ملی شد و در برخی از بخش ها جار و جنجال هایی هم به پا کرد. به گفته هورنیک، وی ایمیل های انتقادآمیز بسیاری در این زمینه دریافت کرده است که عمدتاً از مردم خارج از شهر می باشد.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که «انجمن ملی اسلحه» روز جمعه پیشنهاد داد که مدارس سراسر کشور برای جلوگیری از وقوع حادثه مدرسه نیوتاون، افسران پلیس مسلح را به خدمت بگیرند. این پیشنهاد، مورد انتقاد شدید مقامات آموزشی و سیاستمداران نیویورک قرار گرفت، به طوریکه مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، این واکنش را «فرار شرم آور از بحران ایجاد شده در کشور» خواند. هورنیک، از اعضای حزب دموکرات، عنوان کرده است که تصمیمش تحت تأثیر پاسخ انجمن ملی اسلحه نبوده است و وی معتقد به کنترل سلاح است.

هورنیک در گفت‌وگوهای خود اظهار داشته است: «من روشنفکر هستم. وقتی می گویم اقدام انجمن ملی اسلحه مضحک و بی معنی است، محافظه کارانه عمل می کنم. رفتار من حماقت بار نیست، به من اعتماد کنید. من کسی نیستم که فقط اینجا بنشینم و امیدوار باشم که بچه هایمان در مدارس ایمن و بی خطر هستند.»

وی در ادامه افزود: «من از نحوه واکنش انجمن ملی اسلحه دفاع نمی کنم.»

افسران ذخیره مدارس شهر مالبور، از 2 ژانویه و بعد از ازسرگیری کار مدارس در شهر مونموث کانتی، نوع نامعلومی از سلاح های گرم را در اختیار خواهند داشت. تاکنون این افسران بدون سلاح از مدارس پاسداری می کردند. آنها برای کار در محیط مدرسه و نحوه واکنش به موقعیت های اضطراری تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

بنابر اظهارات هورنیک، اکثریت 40,200 سکنه این شهر از تصمیم وی در جهت افزایش امنیت حمایت می کنند.

هورنیک که خود دارای سه فرزند مدرسه ایی است، می گوید: «این طرح امنیتی از 8000 دانش آموز ما حمایت می کند. اولین گزینه من، رها شدن از شر تمامی سلاح ها و تمامی افراد بد و خلافکار است، اما این اتفاق صرفاً با نوشتن و چرخش قلم اتفاق نخواهد افتاد.»

کریس کریستی، فرماندار جمهوریخواه ایالت نیوجرسی، روز جمعه اعلام کرده بود که از طرح به کارگیری افسران پلیس در مدارس سراسر ایالت حمایت نخواهد کرد.

افزایش تعداد دوربین های امنیتی در مدارس مالبرو و سایر تدابیر اساسی در جهت افزایش ایمنی در این شهر درنظر گرفته شده است. هورنیک اعلام نکرده است که به کارگیری نیروی پلیس بیشتر، چه مقدار هزینه برای بودجه 80 میلیون دلاری مدارس در پی خواهد داشت، اما آن را «پرهزینه» عنوان می کند.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...