نسخه چاپی

دبير كل جامعه اصناف :

رئیس جمهور به سمت اضمحلال اقتصاد كشور حركت می كند

عکس خبري -رئيس جمهور به سمت اضمحلال اقتصاد کشور حرکت مي کند

به نظر می رسد رئیس جمهور به سمت اضمحلال اقتصاد كشور حركت می كند؛ زیربنای اقتصادی جامعه را هدف گرفته و این موضوع بسیار خطرناك است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه شما، حرف و حدیث ها بر سر افزایش میزان یارانه نقدی موضوعی بود که با صحبت رئیس جمهور مبنی بر پرداخت یارانه 200 هزارتومانی به مردم شکلی واقعی تر به خود گرفت.
حرفی که به زعم کارشناسان اقتصادی غیر کارشناسی و بدون مبنا گفته شده؛ مساله ای که با نزدیک شدن به زمان ارائه لایحه بودجه و عزم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی نوعی تزریق آمادگی به جامعه برای اعمال سیاست های دولت تلقی می شود.
با کریمی اصفهانی رئیس جامعه اصناف کشور و عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در این باره گفتگو کردیم.

وعده رئیس جمهور برای 5 برابر شدن یارانه نقدی چقدر واقعی و امکان پذیر خواهد بود؟
متاسفانه رئیس جمهور هر بار با حضور در گفتگوی تلویزیونی نوعی التهاب و فرافکنی در جامعه ایجاد می کند که این موضوع اصلا درست نیست.
در صحبت های وی و دوستانشان همیشه نوعی التهاب آفرینی مشاهده می شود که متاسفانه این بار، گذشته از این که این التهاب به جامعه تزریق کرد دستگاه قضا و قوه مقننه را هم در برابر مردم قرار داد.
در صورتی که ایشان به خوبی می داند که اجرای طرح هدفمندی به محاسباتی احتیاج دارد و باید تمام جوانب امر بررسی شود؛ رئیس جمهور با علم به این مسائل و عدم آگاهی همه جانبه مردم نسبت به برخی اتفاقات موضوعاتی همچون افزایش 5 برابری یارانه نقدی را مطرح می کند.
5 برابر شدن یارانه یعنی افزایش 5 هزار تومانی قیمت بنزین و گازوئیل و افزایش بی رویه قیمت حامل های انرژی؛ مساله ای که باعث نابودی کشاورزی و صنعت کشور خواهد شد.
به نظر می رسد رئیس جمهور به سمت اضمحلال اقتصاد کشور حرکت می کند؛ زیربنای اقتصادی جامعه را هدف گرفته و این موضوع بسیار خطرناک است.
باید به این نکته توجه کرد که مردم این مسائل را نمی دانند و صحبت کردن از یارانه 200 هزار تومانی نوع توقع را در جامعه ایجاد می کند؛ اگر مردم دیندار نبودند و به انقلاب اعتقاد نداشتند، این صحبت ها جامعه را به سمت نوعی نارضایتی و نافرمانی سوق می داد که دامن نظام و انقلاب را می گرفت بنابراین طرح این گونه صحبت ها برای اصل نظام خطرناک است.

به نظر شما اجرای فاز دوم هدفمندی که از زمان ارائه لایحه بودجه سال گذشته مطرح شد و تا کنون هم ادامه داشته در شرایط کانونی امکان پذیراست؟
رئیس جمهور و دولتمردان باید به وضعیت و فضای حاکم بر جامعه توجه کنند؛ حرکت بیگانگان و تحریم های همه جانبه را ارزیابی کنند که آیا جامعه تحمل این گونه مسائل را دارد؟ آیا اجرای چنین طرحی در حال حاضر اقتصاد کشور را از بین نخواهد برد؟
طبیعی است که مجلس درباره اجرای فاز دوم جلسه خواهد داشت و تمامی این مسائل را بررسی خواهد کرد. رئیس جمهور در همه موارد مثل بحث هدفمندی عمکرد فردی را در پیش می گیرد و بدون اعتقاد به خرد جمعی فعالیت می کند.
در حال حاضر اکثر متخصصین و کارشناسان اقتصادی اجرای فاز دوم را ضروری و عملیاتی نمی دانند. لذا رئیس جمهور با اینگونه فعالیت ها به همه جامعه توهین می کند.
متاسفانه مطالبی از سوی آقای احمدی نژاد مطرح می شود همانند اینکه وی در صحبت هایش گفته که قوانین نباید دست مجریان را ببند؛ متاسفانه صدای نوعی دیکتاتوری در این گونه صحبت ها شنیده می شود.
یعنی تنها یک فرد در راس باشد و اختیارات کامل داشته باشد؛ باید رئیس جمهور به این نکته توجه کند که کشور قوانینی دارد و رئیس جمهور هم فقط مجری مصوبات است. نه اینکه یک نفر بلامنازعه حرکت کند و هر اقدامی را انجام دهد.
این همان وضعیتی است که در گذشته ما شاهد آن بوده ایم، در حکومت قاجاریه مجلسی که در آن زمان بیشتر جنبه فرمایشی داشت و مسائل قضائی کشور هم توسط حکام وضع می شد به توپ بسته شد.
تقابل آقای احمدی نژاد با مجلس و قوه قضائیه تداعی چنین مساله ای را می کند، باید توجه کردکه در نظام اسلامی هر کس جایگاه خودش را دارد و نباید فراتر قانون حرکت کند، اگر رئیس جمهور دلسوز نظام است دلسوز تر از ایشان هم در کشور وجود دارد.
رئیس جمهور یک نفر است اما در مجلس خرد جمعی حاکم است، پس باید رئیس جمهور خود را مکلف به اجرای قوانین بداند.
به نظر می رسد وقت آن رسیده که به رئیس جمهور تذکرات لازم داده شود هم از طرف مجلس و هم از طرف دستگاه قضا. چون با این نوع حرکات و بی آبرو کردن قوه قضائیه در آینده چیزی برای نظام باقی نمی ماند.
آقای احمدی نژاد اگر واقعا به مردم و نظام اعتقاد دارد باید از این نوع گفتار و رفتار پرهیز کند؛ چراکه این نوع حرف ها باید از جانب بیگانگان مطرح شود نه از طرف مسئولین نظام.

دولت در ماه های پایانی خود به سر می برد. دلیل مشخصی برای اینگونه صحبت ها وجود دارد؟
به نظر می رسد رئیس جمهور با علم به اینکه می داند چه می گوید در حال مدیریت آرا برای دور آتی ریاست جمهوری به نفع کاندیدای مد نظر خود است.
چراکه هیچ ضرورتی برای بیان این سخنان و ایجاد توقع درجامعه وجود ندارد. وقتی ایشان مطرح می کند که مردم این مطالب را بر سر صندوق های رای مشخص می کنند و صحبت از آرای سیاه، سفید و خاکستری می کند در حال دادن کد به مردم است تا رای مردم را به نفع شخص مدنظر خود جمع کند.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...