نسخه چاپی

احمدی نژاد: سهمیه حج را افزایش دهید

رئیس جمهور شب گذشته در جلسه شورای‌عالی حج كه به ریاست وی برگزار شد، با تقدیر از زحمات همه دست‌اندركاران برگزاری مراسم حج و با تأكید بر تلاش برای كاهش هزینه‌ها در برگزاری مناسك حج اظهار داشت: سهمیه حج مردم را باید تا حد امكان افزایش و هزینه‌های آنها را نیز كاهش داد.

به گزارش نما به نقل از «نسیم»، محمود احمدی نژاد در این جلسه خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم حج تصریح کرد: کارهایی که شما انجام می‌دهید باید اثر ماندگار داشته باشد و امیدوارم حسنات شما در دفتر امام عصر(عج) ثبت و ضبط شود چرا که حج به طور مشخص محل تجلی امام عصر(عج) است.

وی اظهار داشت: مناسک حج تمتع، مراسم بسیار سخت و سنگینی است چرا که با وجود انبوه جمعیت، انجام همه امور و نتیجه مطلوب گرفتن، نیازمند هماهنگی زیاد و تلاش فراوان است.
دکتر احمدی‌نژاد بر ضرورت اعتلای دانش و بینش مردم درخصوص فلسفه حج تأکید کرد و گفت: باید در این راستا برنامه‌ریزی و اقدامات بزرگی طراحی، تدوین و اجرا شود.

رئیس‌جمهور گفت: باید در برگزاری مراسم، کرامت و سلامت مراسم حفظ شود و در عین حال، قوانین و مقررات رعایت گردد.

احمدی‌نژاد بر اجرای درست مناسک حج و برگزاری کامل این مناسک تأکید کرد و با اشاره به اهمیت موضوع حج اظهار داشت: حج، موضوع جهان اسلام است و همه باید به بهتر برگزار شدن آن کمک کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا جهت هر چه بهتر برگزار شدن مناسک حج، حداکثر کمک را داشته باشد چرا که موضوع حج موضوع مشترک ملت‌های مسلمان است.
دکتر احمدی‌نژاد خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم حج تصریح کرد: کارهایی که شما انجام می‌دهید باید اثر ماندگار داشته باشد و امیدوارم حسنات شما در دفتر امام عصر(عج) ثبت و ضبط شود چرا که حج به طور مشخص محل تجلی امام عصر(عج) است.

در این جلسه سیاست‌گذاری در خصوص سهمیه‌های حج تمتع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا بر اساس مصوبه شورای عالی حج در سال گذشته عمل شود.

امکان سرمایه‌گذاری جهت اجاره بلند مدت اقامتگاه در عربستان، اعزام معتمرین دارای سن 80 سال به بالا بدون نوبت، چگونگی تامین ارز حج عمره و عتبات، بررسی توسعه تشکیلات سازمان حج و زیارت و رسیدگی به وضعیت بازنشستگان، معافیت مالیاتی دفاتر زیارتی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در مورد آن بحث و تبادل نظر شد.

۱۳۹۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...