نسخه چاپی

بالاگرفتن دعوای روسیه و آمریكا

پیوستن چهار عضو پ.ك.ك به ارتش تركیه، بازگشت روسیه و آمریكا به دوران جنگ سرد، وخامت حال جرج بوش پدر و شكایت خواهر بنیانگذار فیس بوك از این شركت از جمله اخبار مهم گوشه و كنار جهان است.

به گزارش نما به نقل از مهر، چند خبر کوتاه از سرتاسر جهان در پی می آید:

ماندلا از بیمارستان مرخص شد

رسانه های خبری از مرخص شدن "نلسون ماندلا" رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی از بیمارستان خبر دادند که به دلیل عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود.

چین به بهبود روابط با ژاپن چشم دوخته است

خبر دیگر اینکه هوا چو نیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار مشارکت شینزو آبه نخست وزیر جدید ژاپن برای حل اختلافات ارضی توکیو-پکن شد و آن را به نفع هر دو کشور و ثبات منطقه آسیا خواند.

خواهر بنیانگذار فیس بوک به برادرش رحم نکرد

همچنین رندی زوکربرگ خواهر بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک و مدیر سابق بازاریابی این شرکت به دلیل انتشار یک عکس شخصی خود و قراردادن آن در شبکه اجتماعی توئیتر از این شرکت شکایت می‌ کند.

واکنش چین به امضای قانون اساسی جدید مصر

خبر دیگر اینکه هواچونیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال از تایید و امضای قانون اساسی جدید مصر آن را گامی مهم در روند انتقال سیاسی مصر خواند و برای حفظ ثبات سیاسی و اجتماعی این کشور ابراز امیدواری کرد.

حال جرج بوش پدر بسیار وخیم است

همچنین جرج بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا که از برونشیت و مشکل تنفسی حاد رنج می برد، به دلیل وضعیت بد جسمانی خود و افزایش تب به بخش مراقبت های ویژه در بیمارستانی در هادسون تگزاس منتقل شد.

جورج بوش پدر چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا و پدر بوش پسر چهل و سومین رئیس جمهور این کشور که ۸۸ سال سن دارد از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رئیس جمهور آمریکا بود.

بازگشت روسیه و آمریکا به دوران جنگ سرد

همچنین آمریکا تصویب قانون دیمایاکوفلف از سوی پارلمان روسیه را به باد انتقاد گرفت که بر اساس آن شهروندان آمریکا دیگر نمی توانند در روسیه کودکان را به فرزند خواندگی قبول کنند و آژانس هایی که در روسیه به انتخاب کودکان برای شهروندان آمریکا می پردازند نیز باید فعالیت خود را متوقف کنند.

ادامه عملیات ناتو و پلیس افغانستان علیه طالبان

خبر دیگر اینکه ایساف از بازداشت سه عضو طالبان در عملیات ولایت خواست در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق شهر کابل خبر داد.

چهار عضو پ.ک.ک به ارتش ترکیه پیوستند

همچنین رسانه های ترک از خلع سلاح ۴ عضو حزب کارگران کردستان و پیوستن آنها به ارتش ترکیه در جنوب شرق ترکیه خبر داد.
حزب کارگران کردستان ترکیه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود. درگیری های نظامی پ ک ک با دولت ترکیه که از سال ۱۹۸۴ آغاز شده تا کنون ۴۵ هزار کشته به جا گذاشته است.

۱۳۹۱/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...