نسخه چاپی

رزمایش «فاتحان خیبر»؛ نشان‌دهنده آمادگی نیروی زمینی ارتش در حفظ امنیت كشور به‌ویژه در شمال غرب

عکس خبري -رزمايش «فاتحان خيبر»؛ نشان‌دهنده آمادگي نيروي زميني ارتش در حفظ امنيت کشور به‌ويژه در شمال غرب

فرمانده پیشین لشكر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار گفت: دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند.



به گزارش نما، امیر سرتیپ دوم بازنشسته محمد غفاری، با اشاره به برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» توسط نیروی زمینی ارتش در مرز شمال غرب، گفت: حمله ناجوانمردانه صدام در ۳۱ شهریور سال ۵۹ در زمانی صورت گرفت که هنوز نهال انقلاب اسلامی ایران کمتر از دو سال از عمر پر برکت خود را پشت سر گذاشته بود و درگیر مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی زیادی در کشور بود و ارتش و نیروهای مردمی درگیر زیاده‌خواهی گروه‌های تجزیه‌طلب و منافقین در (ترکمن‌صحرا، کردستان، سیستان و بلوچستان و نیروهای کومله و... ) بود؛ در این شرایط عراق از فرصت رژیم بعثی با حمایت بلوک شرق و غرب حمله به ایران را آغاز کرد.


فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار بیان کرد: رژیم بعثی عراق با ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ تا دندان‌ مسلح با حمایت کشورهای قدرتمند از جمله (آمریکا، شوروی سابق، فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورهای مرتجع منطقه)، سودای فتح سه روزه خوزستان و یک هفته‌ای تهران را در سر خود می‌پروراند.

غفاری تأکید کرد: اما رزمندگان ما چنان درسی به ارتش بعثی دادند که ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند و نهایتاً بعد از هشت سال دفاع جانانه، بدون واگذاری حتی یک وجب از این خاک جنگ تمام شد، این دفاع حداقل در دو قرن اخیر بی‌سابقه بوده است، زیرا پیش از آن در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان از دست رفته بود.

*گنجینه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را از تمام معرکه‌ها سربلند کرد

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه اندوخته و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را از تمام معرکه‌ها سربلند بیرون آورده است، تصریح کرد: کاستی و ضعف‌های موجود در برخی از حوزه‌ها، قطعاً به فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی بر می‌گردد.

*دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند

غفاری با اشاره به قدرت دفاعی به عنوان عاملی بازدارنده برای کشور، اضافه کرد: دشمنان، جرئت تعدی و دست‌درازی به مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند، این اقتدار از دفاع مقدس نشئت‌ گرفته و کشور را در حوزه‌های نظامی و امنیتی واکسینه کرده است.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار ادامه داد: اقتدار دفاعی و امنیتی امروز کشور به برکت خون شهدا، تلاش رزمندگان در دفاع مقدس، ابتکار و خلاقیت جوانان متخصص در صنعت دفاعی این میهن اسلامی شکل‌گرفته است.

*نیروی زمینی ارتش در کسری از ثانیه در مرزها حاضر می‌شود
وی با تأکید بر اینکه بعد از دفاع مقدس، نیروی زمینی ارتش در مرزهای جنوبی و غربی کشور برای تأمین امنیت مرزها مستقر شد، افزود: این حضور تا امروز و در آینده نیز در این مناطق مداومت خواهد داشت، هر زمان که احساس نا امنی در هر یک از کشورهای همسایه ایجاد شود و یا شاهد ادعایی از طرف بعضی از سران کشورها و... مطرح شود، در کسری از ثانیه نیروی زمینی ارتش در آنجا حاضر و تأمین و امنیت مرز را برقرار می‌کند.

*نیروی زمینی محوری ارتش به صورت صدر صد متحرک و استفاده از تجهیزات هوشمند، مأموریت حفظ امنیت در مرزهای کشور را دارد

غفاری با اشاره به اینکه امروز با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و همت فرماندهان ارتش، نیروی زمینی محوری ارتش به صورت صد در صد متحرک و استفاده از تجهیزات هوشمند و از همه مهمتر با نیروهای دارای مهارت و تخصص همراه با تعهد و روحیه جهادی و شهادت‌طلبی، آمادگی هر نوع مأموریتی را دارد، تاکید کرد یکی از این مأموریت‌ها برقراری امنیت کامل در مرزهای کشور است.

*نیروی زمینی ارتش در مرزهای شمال شرق و شمال غرب حضور دارد

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با تأکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش در مرزهای شمال شرق و شمال غرب حضور دارد و این حضور امنیت ساز است، اظهار داشت: همان‌طور که فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرزهای شرقی تأکید داشتند که باوجود برخی مسائل در داخل کشورهای همسایه، هیچ مشکلی در مرزها نداریم، این رزمایش‌ها نشان‌دهنده امنیت کشور به عنوان خط قرمز نیروهای مسلح است.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...