نسخه چاپی

پاسخ وزنه برداری به منفعت طلبان و گوشه نشینان/ گام استوار نسل جوان در مسیر پیشرفت و افتخار

عکس خبري -پاسخ وزنه برداري به منفعت طلبان و گوشه نشينان/ گام استوار نسل جوان در مسير پيشرفت و افتخار

نسل جوان وزنه برداری در مسابقات قهرمانی جهان نشان داد كه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دوره منفعت طلبی و حاشیه ها به پایان رسیده است.

به گزارش نما، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی در تاشکند ازبکستان به پایان رسید که کاروان کشورمان با ۱۳ ورزشکار (۱۰ مرد و ۳ زن) در آن حاضر شد. در پایان و در بخش تیمی، ایران با ۵۴۸ امتیاز و کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان دنیا شد.

اگر در این رقابت‌ها نگاهی به نفرات اعزامی بیندازیم، می‌توان متوجه شد که نسل جدیدی در حال رشد است؛ جوانانی که آینده دار هستند و اگر برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوبی روی آنها صورت بگیرد که تا کنون اینگونه بوده، حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

وزنه برداری ایران پر از استعداد است و نفراتی هم که در قهرمانی جهان حاضر بودند، از دل استعدادیابی‌ها . این فرآیند علمی در سال های اخیر بیرون آمده‌اند. در بخش بانوان در حالی که تنها سه سال از راه اندازی آن در کشورمان گذشته، شاهد رکورد شکنی‌ها هستیم و این نشان می‌دهد که پتانسیل این بخش بیش از اینهاست و باید در انتظار خبرهای ویژه ای بود.

وقتی علیرضا یوسفی که رده سنی‌ جوانان قرارد دارد، رکورد دوضرب جوانان جهان را می‌شکند یا یکتا جمالی نسبت به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در یک ضرب و دو ضرب رکورد خودش را به صورتی چشمگیر ارتقا می‌دهد، نشان از غلبه متن بر حواشی دارد. اگرچه برخی فرصت طلبان و منفعت طلبان که دیگر جایی در این فدراسیون ندارند، تلاش دارند تا با آگراندیسمان حقیقت را وارونه جلوه دهند؛ اما هم اکنون عملکردها به خوبی گویای همه چیز است. کسانی که به واسطه گذشته خود جایی در این خانواده ندارند و در صورت لزوم بدان خواهیم پرداخت، تلاش دارند تا دستاورد علمی و فنی را زیر سوال ببرند اما نتایج اخیر دلالت آشکاری دارد که وزنه برداری در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و راهش را با قدرت می پیماید.

ورزشی که بدون حاشیه باشد که وزنه برداری نیز در این وضعیت قرار دارد، قطعا موفقیت و توفیق آن حتمی خواهد شد؛ اگرچه برخی افراد معلوم الحال در پی آن باشند تا با بازی رسانه ای گرد و خاکی راه انداخته و دیده شوند و از انزوا درآیند. اکنون، وزنه برداری بایستی با درس گرفتن از گذشته و با قدرت بیشتر، مسیر توسعه و پیشرفتی که در پیش گرفته را بپیماید و مانند تاشکند، برای کشور افتخارآفرین باشد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...