نسخه چاپی

طالبان: هیچكس حق نقض حریم شخصی مردم را ندارد

عکس خبري -طالبان: هيچکس حق نقض حريم شخصي مردم را ندارد

وزارت امر به معروف و نهی از منكر طالبان در بیانیه‌ای تاكید كرد هیچكس حق تعرض به حریم شخصی كسی را ندارد و متخلفان مجازات شده و از صفوف طالبان اخراج می‌شوند.

به گزارش نما، «محمد خالد حنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به همه نیروهای طالبان دستور داده شده است که حریم شخصی کسی را نقض نکنند.

بیانیه همچنین هشدار می‌دهد افرادی که تکرار به نقض حریم شخصی مردم کنند مجازات شده و از صفوف طالبان اخراج می‌شوند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ادامه نیز از مردم می‌خواهد تا درصورت بازرسی غیرضروری تلفن همراه، خانه، مغازه و نقض حریم خصوصی آن‌ها به نزدیکترین ناحیه امنیتی شکایت کنند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز چندی قبل در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای طالبان نسبت به اجرای فرمان عفو عمومی متعهد هستند و کارمندان و کارکنان دولت سابق افغانستان به علت مخالفت با طالبان در گذشته، مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند.

وی همچنین تصریح کرده بود: «درصورتی که هریک از اعضای امارت اسلامی از فرمان عفو سرپیچی کند، با او برخورد قانونی صورت می‌گیرد و مجازات می‌شود».

بلخی با اظهار اینکه گزارش‌ها درباره بدرفتاری با نیروهای نظامی و کارمندان دولت سابق افغانستان بطور جدی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند، تاکید کرده بود که «شایعات بدون اثبات قابل اعتبار نیستند».
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...