نسخه چاپی

شاسی بلند كاملا الكتریكی بنز در راه است

عکس خبري -شاسي بلند کاملا الکتريکي بنز در راه است

شركت خودروساز مشهور آلمانی مرسدس بنز اعلام كرد طی یك پروژه جدید در حال ابداع و بازسازی مفهوم شاسی بلندهای سنتی خود بوده و هدف از این تلاش، افزایش كارایی خودروهای الكتریكی نسل بعدی بنز عنوان شده است.

به گزارش نما، در رونمایی از کانسپت فوق کارآمد EQXX، روسای شرکت خودروسازی بنز به برنامه‌ هایی برای معرفی طرح ‌های آیرودینامیک کارآمدتر برای مدل ‌هایشان در بخش مهم و همیشه محبوب خودروهای شاسی بلند اشاره کردند. هدف از سیاست فوق، این است که این شرکت بتواند محدوده بیشتر حرکتی را به ازای هر بار شارژ به مشتریان ارائه دهد.
مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری مجموعه مرسدس بنز، در پاسخ به این سوال که آیا تلاش برای کارآیی بیشتر می‌تواند منجر به دور شدن این شرکت از خودروهای شاسی ‌بلند و به نفع خودروهای کلاس پایین ‌تری مانند EQXX باشد، اعلام کرد: واقعیت این است که بزرگ ‌ترین عامل در دستیابی به راندمان یک خودرو، سیستم آیرودینامیک آن است وفاکتور اندازه وسیله نقلیه در درجه بعدی قرار می گیرد. قطعاً ما شاهد اشکال مختلفی از شاسی بلند های جدید بنز خواهیم بود.

من واقعاً معتقدم که اگر کارایی برای یک شرکت خودروسازی مهم باشد، شکل خودروهای اس یو وی در آینده تغییر خواهد کرد.
از نظر فنی برای بهبود راندمان، سمت عقب خودرو باید کمی پائین آمده و عرض محورهای جلو و عقب ممکن است در نسل های بعدی اس یو وی یکسان نباشد. برخی بهینه ‌سازی‌های جزئی نیز وجود دارد که می ‌توان برای یک وسیله نقلیه انجام داد تا کارایی و مصرف را به ‌طور چشمگیری تغییر دهد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:‌ اما در نهایت ما باید مشتری را در نظر بگیریم و بدون شک مشتری ها عاشق خودروهای شاسی بلند هستند. این علاقه در همه جای جهان دیده شده و سهم بازار اس یو وی همچنان در حال افزایش است، اما احتمالا شکل آن تغییر خواهد کرد.

نظرات این مدیر ارشد بنز در حالی عنوان می شود که مرسدس بنز خانواده جدیدی از شاسی بلندهای الکتریکی سفارشی را با استفاده از معماری جدید MEA (یا EVA۲) از جمله EQE SUV و EQS SUV بزرگتر آماده می کند.

نظرات شفر توسط طراح اصلی این شرکت یعنی گوردون واگنر نیز تائید می شود زیرا وی در این رابطه گفت: خودروهای شاسی بلند هرگز به اندازه خودروهای سدان کارآمد نخواهند بود و ما این حقیقت اجتناب ناپذیر را دلیلی برای طرح مفهومی EQXX می دانیم.

واگنر در ادامه این بحث توضیح داد: بخش های جلویی به طور سنتی بزرگ ‌تر و قسمت‌های عقب صاف به سبک خودروهای هاچ ‌بک برای بهینه ‌سازی کارایی یک خودرو، مناسب نیستند. به گزارش sinapress،زمانی که شاسی بلند های جدید را روی پلت فرم جدید EVA۲ عرضه کنیم، نسل جدید اس یو وی های بسیار کارآمد را به شما نشان خواهیم داد. آنها بسیار کارآمدتر از هر نمونه قبلی خواهند بود. به گزارش سیناپرس، خودروهای شاسی بلند بعدی بنز کمی روان تر بوده و کمتر حالت مکعبی دارند. تصاویر لو رفته و پیش‌ نمایش ‌های رسمی نیز نشان می ‌دهند که شاسی ‌بلندهای EQE و EQS بنز با تمرکز زیاد روی کارایی آیرودینامیک طراحی شده‌اند.


منبع: سیناپرس

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...