نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا امروز ۱۸ دی

عکس خبري -قيمت جهاني طلا امروز ?? دي

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۷۹۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

به گزارش نما، پس از آنکه آمارها نشان داد که رشد اشتعال در آمریکا کمتر از حد انتظار بوده است قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت اما با توجه به سیگنال ارسالی از سوی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره فلز زرد در مسیر ثبت افت هفتگی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۷۹۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۴۶ درصد رشد به ۱۷۹۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس در این باره گفت: «در حالی که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه دسامبر در آمریکا کمتر از حد انتظار بوده، اما با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این کشور در حال حرکت به سمت پایین ترین رقم چند سال اخیر است، بازار طلا شاهد نوسان بود.»

گزارش دولت آمریکا نشان داد بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه گذشته ۱۹۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که کمتر از پیش بینی ۴۰۰ هزار بشکه ای تحلیلگران بوده است.

سوکی کوپی تحلیلگر استاندارد چارترد نیز در مورد آخرین وضعیت بازار طلا گفت: «واکنش بازار به آمارهای بازار کار نشان می دهد که در آستانه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو بازار بیشتر روی ریسک های تورمی متمرکز شده است.»

اوایل دیروز و تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا قیمت طلا به پایین ترین رقم از ۱۶ دسامبر یعنی ۱۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی حدودا ۲ درصدی قرار گرفت.

صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که مقام های بانک مرکزی آمریکا موضوع افزایش زودتر از موعد نرخ بهره را جهت مقابله با نرخ بالای تورم مورد بحث قرار داده اند.

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...