نسخه چاپی

بانك‌ها حق مسدود كردن یارانه را ندارند

مدیركل دفتر آمار و اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری كرمان گفت: هیچ بانكی حق مسدود كردن یارانه افراد را ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، از جیرفت، مهرداد محمدی‌سلیمانی در کمیسیون ماده 10 این شهرستان اظهار داشت: طی دو سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون در 22 مرحله یارانه به خانوارهای ایرانی پرداخت شده است.

استقلال کمیسیون ماده 10 در جنوب کرمان

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 700 هزار نفر در قالب 738 هزار خانوار در استان کرمان یارانه دریافت می‌کنند، افزود: با توجه به مشکلات موجود در پرداخت یارانه به مردم منطقه جنوب کرمان کمیسیون ماده 10 علاوه بر استقرار در شهرستان کرمان به منظور تسریع در روند پرونده‌ها اختیارات خود را به فرمانداری جیرفت به عنوان محور این منطقه تفویض کرده است.

محمدی‌سلیمانی تصریح کرد: بر همین اساس از این پس شش شهرستان جنوبی استان کرمان می‌توانند، اعتراض‌های خود نسبت به سرپرستانی که استحقاق دریافت یارانه را ندارند به فرمانداری جیرفت ارجاع دهند تا در این کمیسیون به آن‌ها رسیدگی و صدور رأی شود.

وی با بیان اینکه در کل استان کرمان تنها دو نفر قاضی مسئول رسیدگی به این پرونده‌ها هستند، ابراز داشت: یک نفر در شهرستان کرمان ویژه رسیدگی به پرونده‌های شهرهای شمالی و یک نفر در شهرستان جیرفت ویژه پرونده‌های شهرهای جنوبی مستقر است.

صدور 601 رأی در اختلافات جابه‌جایی و حذف سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه

محمدی‌سلیمانی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌هایی که به این کمیسیون ارجاع می‌شود در حیطه کاری مرکز خدمات پلیس + 10 قرار دارد، عنوان کرد: تاکنون در منطقه جنوب کرمان 601 پرونده جابه‌جایی و حذف سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه منجر به صدور رأی شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری کرمان گفت: همچنین از این پس تنها دادگاه و شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های اختلافات دریافت یارانه را دارند و دیگر نامه شوراها و مساجد محل معتبر نیست.

هیچ بانکی حق مسدود کردن یارانه افراد را ندارد

محمدی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه هیچ بانکی حق مسدود کردن یارانه افراد را ندارد، بیان داشت: یکی از مشکلات موجود در منطقه جنوب کرمان مسدود کردن حساب یارانه‌های بدهکاران بانکی است که باید برطرف شود.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه طبق قانون حضانت فرزندان زیر هفت سال با مادر و پس از آن با پدر است، یارانه آنان نیز بر همین اساس پرداخت می‌شود، مگر اینکه رأی دادگاه بر خلاف آن صادر شده باشد.

دریافت یارانه افراد مجرد امکانپذیر است

محمدی‌سلیمانی ملاک اصلی در پرداخت یارانه را سرپرست خانوار ذکر و خاطرنشان کرد: افرادی که قصد دارند، شخصاً یارانه خود را دریافت کنند، می‌توانند با ارائه رضایت‌نامه از سرپرست خانوار یا شکایت علیه وی یارانه خود را جدا کنند.

ملاک سرپرست خانوار ثبت‌نام آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها است

وی ملاک سرپرست خانوار را ثبت‌نام سال 86 هنگام آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها دانست و اظهار داشت: سرپرستانی که دارای مشکلاتی از جمله اعتیاد، سابقه‌دار و زندانی بودن و ... هستند با تأییدیه اداره‌های مربوطه مانند بهزیستی، زندان و ... به دلیل عدم صلاحیت تغییر می‌کنند.

محمدی‌سلیمانی تصریح کرد: افراد می‌توانند با ارسال کد ملی خود از طریق ارسال پیامک به شماره 300000 از سرپرست خانوار خود مطلع شوند و در صورت تفاوت با سرپرست اصلی برای تغییر آن اقدام کنند.

در پایان جلسه کمیسیون ماده 10 توسط مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری کرمان از اعضای این کمیسیون در فرمانداری‌های منطقه جنوب کرمان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...