نسخه چاپی

تشریح روند بررسی كلیات بودجه در نشست علنی مجلس/ احتمال دو شیفته شدن جلسه پارلمان

عکس خبري -تشريح روند بررسي کليات بودجه در نشست علني مجلس/ احتمال دو شيفته شدن جلسه پارلمان

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح روند بررسی كلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ كل كشور، گفت: با توجه به تعداد سخنرانان نشست علنی فردا، دو شیفته شدن جلسه فردا محتمل است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به دستور کار نشست فردای مجلس که قرار است در جریان آن کلیات بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور در نشست فردا حضور خواهد داشت، بر اساس آیین نامه فرصتی ۵۰ دقیقه‌ای برای آقای رئیسی در نظر گرفته شده تا از کلیات بودجه تقدیمی دولت به مجلس دفاع کند.

وی افزود:‌ از سوی دیگر آیین نامه داخلی مجلس فرصتی ۵۰ دقیقه‌ای نیز در اختیار رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار داده تا او نیز به نوبه خود از کلیات بودجه دفاع کند. علاوه بر این ۵ نفر از نمایندگان به عنوان مخالف و ۵ نفر به عنوان موافق هر یک به مدت ۱۵ دقیقه فرصت دارند تا نقطه نظرات خود درباره بودجه ۱۴۰۱ را بیان کنند. مضاف بر این کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه نیز به شکل جداگانه گزارش خود از بررسی کارشناسی بودجه سال آتی را ارائه خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در نهایت در جلسه فردا باید کار بررسی و رای‌گیری بر روی کلیات بودجه انجام شود، احتمال دو شیفته شدن نشست علنی فردا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تصویب کلیات بودجه در نشست فردای مجلس، نمایندگان حداکثر ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون تخصصی بدهند. همزمان با ارائه پیشنهادات کمیسیون تلفیق نیز ۱۵ روز فرصت دارد تا جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار دهد که البته این فرصت ۱۵ روزه با موافقت هیئت رئیسه مجلس قابلیت تمدید برای ۱۵ روز دیگر را دارد.

سلیمی ادامه داد: اما در صورت عدم تصویب، بودجه به دولت بازمی گردد و دولت نیز حداکثر ۱۵ روز فرصت دارد تا با اعمال اصلاحات لازم بار دیگر بودجه را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...