نسخه چاپی

اهداف ولایت 91 از دید امیر سیاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رزمایش ولایت 91 را نمایش وآزمایش توان و تجهیزات نیروی دریایی كشورمان ومنادی صلح ودوستی به كشور های منطقه خواند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، امیر حبیب الله سیاریˈ سه شنبه شب درگفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران که با موضوع ˈبررسی دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رزمایش ولایت 91 برگزار شد، اظهارداشت: هدف این رزمایش این است که ما توان نظام اسلامی در عرصه دریاها و دفاع از مرزهای کشور، توان نیروی دریایی برای برقراری امنیت در آبها به ویژه در تنگه ی هرمز ، دریای عمان و شمال اقیانوس هند را نشان دهیم.

وی گفت که در رزمایش ولایت 91 در زمینه توان زیر دریایی های خود و استفاده از تجهیزات و اژدرها 100 درصد رشد داشتیم.

به گفته وی ، توان زیر دریایی ها ، ناوهای موشک انداز ، سرعت استقرار ، تنوع اژدرها، موشک های ساحل به دریا ، سطح به هوا وهمه ی تجهیزاتی که به کار گرفته شد با رزمایش ولایت 90 بسیار تفاوت داشت که نشانگر رشد کاملا منطقی وعلمی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در رزمایش ولایت 91 بخاطر وسعت گستره ی عملیات یک گام جلو بودیم ، این رزمایش حدود یک میلیون کیلومتر مربع وسعت داشت، کارهای تخصصی خوبی صورت گرفت ودراین رزمایش ازتوان زیر دریایی برخورداریم که در سال های گذشته این طور نبوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور دردریا باعلم شروع می شود ، مبارزه با امواج ، شناخت امواج ، شناخت لایه های آب ، شناخت کف دریا ، تجهیزاتی که باید در دریا به کار گرفته شود همه با علم و دانش انجام می شود.

وی در ادامه تاکید کرد : هدایت ناوشکن سراسر کاری علمی است ، هدایت موشک انداز وزیر دریایی ها کاری علمی است وبالاترین سطح علمی و فناوری در همه تجهیزات دنیا مربوط به زیر دریایی ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر علم نداشته باشیم و با علم پیشرفت نکنیم جایی در دریا نداریم ، در دریا کسی موفق است که علمش بالا باشد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت همراه بودن علم وعمل تاکید کرد : ما علم و عمل را کاملا در عرصه ی دریا پیاده می کنیم و تجربیات مان را در اختیار نخبگان و دانشگاه های کشور قرار می دهیم و افتخارمان این است که با بیشتر دانشگاه های کشور ارتباط داریم و از توانمندی های نخبگان برای ساخت تجهیزات استفاده می کنیم.

وی با اشاره به برنامه های آینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : توسعه تجهیزات با توانمندی لازم برای استمرار حضور در عرصه ی دریا ، داشتن نیروی انسانی دارای ویژگی های خاص سرباز جمهوری اسلامی ایران ، ولایت مدار بودن ، ایثارگر بودن ، شهادت طلب بودن نیاز آینده این نیرو است.

سیاری گفت: ، متعهد و متخصص بودن نیروهای آینده را باید پیش بینی کنیم و باید نیروی انسانی را پرورش دهیم که توانایی استفاده از این تجهیزات را در عرصه ی بین المللی دارا باشد.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از روز جمعه هشتم دی ماه با فرمان امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و با اعلام رمز یا حسین(ع) از عرشه ی زیر دریایی فوق سنگین ˈطارقˈ آغاز شد و به مدت شش روز برگزار می شود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...