نسخه چاپی

اوباما آسوده‌ خاطر از «پرتگاه مالی» به هاوایی بازگشت

عکس خبري -اوباما آسوده‌ خاطر از «پرتگاه مالي» به هاوايي بازگشت

رئیس‌جمهوری آمریكا درست ۳۰ دقیقه پس از ابراز خشنودی از تصویب طرح جلوگیری از «پرتگاه مالی» برای گذراندن ادامه تعطیلات در كنار خانواده، به «هاوایی» بازگشت.

به گزارش نما،فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «یواس‌ای تودی»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، 30 دقیقه پس از آنکه پیام خرسندی و رضایت کاخ سفید در خصوص تصویب نهایی طرح جلوگیری از سقوط در «پرتگاه مالی» را ایراد کرد، مجدداً به «هاوایی» بازگشت تا ادامه تعطیلات را در کنار خانواده خود بگذراند.

اوباما با هواپیمای نیروی هوایی عازم هاوایی شد و به خبرنگاران گفت: «سال نو همه مبارک».

بر اساس این گزارش، هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا امروز ساعت 5:15 صبح به وقت محلی (10:15 صبح به وقت شرقی) وارد «هانولولو» می‌شود.

اوباما و خانواده وی در 21 دسامبر (اول دیماه)، تعطیلات سنتی پایان سال خود را آغاز کردند اما رئیس‌جمهوری آمریکا روز 27 دسامبر (7 دیماه) به کاخ سفید بازگشت تا مباحثات پرتگاه مالی را با نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ادامه دهد اما خانواده‌اش در هاوایی ماندند.

این گزارش می‌افزاید که اوباما اواخر هفته به واشنگتن باز می‌گردد.

گزارش‌های پیشین حاکی از آن است که صبح روز گذشته نمایندگان مجلس سنا آمریکا با 89 رأی مثبت در مقابل 8 رأی مخالف طرح جلوگیری از سقوط به پرتگاه مالی را به تصویب درآوردند.

پس از هفته‌ها جار و جنجال درباره موضوع بحث‌برانگیز «پرتگاه مالی»، مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نهایت اواخر شب گذشته به طرح جلوگیری از سقوط دراین پرتگاه مالی رأی مثبت داد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا لحظاتی پس از تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، به ایراد سخنرانی پرداخت و تصریح کرد که با تصویب این طرح، مالیات 98 درصد از مردم آمریکا افزایش پیدا نمی‌کند.

در صورتیکه مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را تصویب نمی‌کردند، افزایش ناگهانی مالیات تمام مردم آمریکا و کاهش شدید بودجه دولت شرایطی را به وجود می‌آورد که در اصطلاح به آن «پرتگاه مالی» می‌گفتند و آمریکا به رکود اقتصادی بازمی‌گشت.

طبق این طرح، هم‌اکنون برای اولین بار بعد از نزدیک به دو دهه، مالیات بر درآمد قشر پردرآمد جامعه آمریکا افزایش پیدا کرده است و مالیات زوج‌هایی با درآمد سالانه بیش از 450 هزار دلار نیز بالا می‌رود.

۱۳۹۱/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...